Затваряне на разстояние между зъбите

Mного хора определят разстоянието между зъбите като проблем, други го намират за чаровно. Днес има много начини това да се коригира. Една консултация с добър зъболекар ще ви даде ясна представа какви са вариантите и как ще изглеждате финално след приключване на процедурата.

Възстановяване на липсващ зъб

Много пациенти имат поне един изваден зъб от своя зъболекар, и си мислят, че изваждайки го са си решили проблема, но въсъщност те не знаят, че с изваждането на зъба са създали нов много по опасен.

В днешно време търсим гаранция за всичко, за телевизора, за телефона, за колата, за дрехите, но ако се замислим, можем ли да дадем гаранция за всичко, което ползваме?

Трябва ли да се вадят мъдреци?

Мъдреците са последните от постояните зъби, които никнат. Тяхното поникване много често е свързано с възпаление, което се характеризира с подуване, болка, скованост на челюста или общо заболяване. Тези оплаквания могат да станат честа причина да посещавате зъболекар.

Арсенът се използва от дълго време за умъртвяване на зъба и облекчаване на болките при възпаление. Но дали този метод е безопасен и това ли е единственият начин за справяне с болките при възпаление на зъбите? Отговорът на тези въпроси е - не!

арсен умъртяване възпаление болка

Кореновото лечение на зъбите е понякога сложен и времеотнемащ процес. За отстраняване на инфекцията от канала е необходимо, както той да се разшири до определен размер, така и дезинфекционните разтвори, които се използват при обработката му да престоят достатъчно време в канала.

Бруксизъм и бруксомания (стискане или скърцане на зъби) е често срещан и недооценяван проблем. Много хора дори не знаят, че го имат, но са наясно с някои от неговите симптоми без да осъзнават от какво се предизвикват. Нека обаче първо да разберем какво е бруксоманията и какво бруксизма като термини.

стискане скърцане бруксизъм бруксомания зъби

Как да се справим с пародонтозата?

Пародонтозата (пародонтита) е хронично заболяване, което засяга зъбодържащият апарат, венците и костта около зъбите. Тук ще опишем какви са причините за заболяването, както и кои фактори правят лечението му толкова трудно и какво да направим за да предотвратим развитието му още преди да е прогресирало.

пародонтоза венци кости около зъбите

Зъбни коронки - видове и поставяне

Зъбът, който се облича с коронка подлежи на предварителна подготовка. Изпилява се с прагова препарационна граница, която се намира под нивото на венеца. След изпиляването вашия зъболекар ще изработи временна коронка, която ще постави, докато стане готова постоянната.

коронки металокерамика цирконий керамика

Зъболекар, страх, болка

Много хора изпитват ужас от мисълта, че трябва да посетят стоматологичния кабинет и отлагат срещата си с зъболекар. Какви са оръжията на съвременното зъболечение за справяне със страха и болката? Днес лечението е изместено изцяло с акцент върху комфорта на пациента на стола.

Пломбата, наричана още обтурация, може да бъде изработена от вашия зъболекар от различни материали. Kакви са предимствата и недостатъците им?

Избелване на зъби в домашни условия

Избелването на зъбите в домашни условия набира все по-голяма популярност не само защото е лесно и безопасно, но и защото дава и отлични резултати. След преглед вашият зъболекар ще ви посъветва кой метод на избелване ще е най-подходящия за вас и какъв процент избелващ агент ще се използва.

избелване

Притеснявате се, че вашият зъболекар ви прави или праща на много рентгенови изследвания и логично идва въпросът „Какви рискове носи това?”. В тази статия ще изясним при какви ситуации трябва да се прави такова изследване, защо и какъв е реалният риск за вашето здраве.

Всеки един човек през живота си се е сблъсквал с лош дъх в устата (халитоза). Какво всъщност представлява неприятното ухание и кога появата му е основателна за притеснения и дава повод за консултация със зъболекар?!

лош дъх халитоза зъбен камък

Дори и големите проблеми със зъбите, започват от нещо едва забележимо и напълно безболезнено. Колко от нас отлагат „дребните” проблеми на здравето си докато не ги заболи? Редовното посещение на зъболекар може да ни спести много главоболия, време и пари! Не игнорирайте дребния проблем и не чакайте да ви заболи!

пломба кариес

Почистване на зъбен камък.

Почистването на зъбен камък е част от профилактиката и поддържането на здрави зъби. Натрупаното количество издава колко често посещавате своя зъболекар. Но какво всъщност представлява зъбния камък?

Адхезивен мост

В случаите, когато има липсващ зъб, но разстоянието между зъбите не е достатъчно за имплант, или няма достатъчно кост за имплантиране, всеки добър зъболекар ще вземе идеалното решение - изграждане на адхезивен мост.

адхезивен мост затваряне на разстояние поставяне на зъб

Корекция на изтрити зъби

Възстановяването на изтритите зъби зависи от това, колко са изтрити и дали това води до проблеми в дъвкателната функция и темпоромандибуларната става. Много често пациента не осъзнава, че има изтриване на зъбите, но при преглед от зъболекар може да се установи има ли изтриване и доколко то може да създае проблеми.

изтрити зъби

Цялостна грижа за зъбите

Въпреки че отнема само няколко минути на ден, правилната грижа за зъбите е ключова за запазването на тяхното здраве. Посещавайте редовно вашия зъболекар и сверявайте на всяко посещение до колко правилно се грижите за зъбите си!

профилактика четка за зъби паста за зъби конец за зъби вода за уста

Лечение на коренови канали

Успеха на лечението на кореновите канали зависи до голяма степен от компетентноста на един зъболекар и технологиите, които той използва. Един добър зъболекар за да е сигурен, че е достигнал до края на канала и ще успее да дезинфекцира целия канал, използва апекслокатор.

Поставяне на зъб без хирургична намеса

Съвременната стоматология непрекъснато се развива и търси нови методи за лечение с минимална инвазивност. Едно от последните постижения на науката в тази област е адхезивния мост. С този метод може да се коригира и наличието на липсващ зъб. Направете консултация със зъболекар и вижте дали е удачно решение за лечение във вашия случай.

Kоригиране на счупен зъб

Счупването на зъб, често е състояние, което изисква спешна намеса от зъболекар. Причините за него могат да бъдат много и от различен характер. Възстановяването му зависи от това на какво ниво е счупен зъба и дали е засегнал нерва или не.

Фотополимерна пломба

Възстановяването на анатомичните форми на зъба се прилага от всеки добър зъболекар, отнема повече време, но позволява правилното сдъвкване на храната и поредотвратява задържането на храна между зъбите. След приключване на лечението, зъбът изглежда така естествено, че не може да познаете къде е пломбата.

Eлектрическа или обикновена четка за зъби

Най-важното, което трябва да знаете при избора между електрическа и обикновена четка за зъби е, че между тях няма разлика. Важна е техниката, която ще приложите при миене. За постигането на най-добри резултати в миенето на зъбите винаги може да се обърнете към вашия зъболекар. Той ще проконтролира как се справяте и има ли участъци които пропускате.

електрическа четка за зъби обикновена четка за зъби