Лечение на пародонтоза

Пародонтозата (пародонтит) е сред най-често срещаните заболявания сред хората над 30 години. Много от тях си мислят, че то е нормално след определена възраст и няма лечение за заболяването. Това твърдение е напълно погрешно - лечение има! Посетете добър зъболекар, за да намерите къде е проблемът и да откриете заедно начина за разрешаването му!

Какво представлява заболяването?

Видимо състояние на засегнати венци

Пародонтозата (пародонтитът) е хронично заболяване, което засяга зъбодържащия апарат, венците и костта около зъбите. Тук ще опишем какви са причините за заболяването, кои фактори правят лечението му толкова трудно и какво да направим, за да предотвратим развитието му още преди да е прогресирало. Причините за възникване на заболяването са бактерии, които първо възпаляват венците (гингивит). Именно там започва заболяването и там е най-добре то да се отстрани.

Какви са стъпките за лечение на венци?

1. Правилно почистване на зъбите и венците;
  2. Стриктно изпълнение на указанията на вашия зъболекар;
  3. Спазване на редовните профилактични прегледи.

Това са мерките, които следва да предприемете, за да се предпазите от усложнения.

Как да се предпазим от проблеми с венците?

Редовното посещение при зъболекар поне два пъти годишно ще ви гарантира, че усилията, които полагате вкъщи, са достатъчни. Ако въпреки всичко кървенето или някой от другите симптоми продължи, се налага професионална намеса. В дентална клиника Камбов в София сме убедени, че приложението на антибиотик (Родожил, например) е неуместно, преди да се вземат мерки за почистването на зъбния камък, особено този под венеца, и подобряване на грижите за зъбите и венците вкъщи.

Кога да потърсим зъболекар?

Основният симптом, с който се характеризира заболяването, е кървенето при миене на зъбите или дори и при лека стимулация. Болка липсва. Други не толкова очевидни симптоми са подуване на венеца, зачервяване в различна степен и др. Ако не се вземат мерки на този етап, заболяването прогресира, като засяга костта, която държи зъбите, и те постепенно се оголват. Образуват се дълбоки джобове, които стават инкубатор на инфекцията. С времето това състояние се задълбочава бавно и безболезнено, но сигурно.

Една често допускана грешка е изписването на антибиотик (най-често Родожил) още в началото на лечението. Често това е и единственото, което се прави за справяне със състоянието. Този подход дава съвсем краткотраен клиничен резултат, като маскира клиничната картина за определено време и пациентът си мисли, че всичко е отминало. Уви, след известно време нещата се връщат в началното си състояние.

Ето и как изглеждат проблемите на панорамна рентгенова снимка преди и след лечението.

Зелена линия: Показва къде е била костта
Червена линия: Показва къде е костта сега

Начално състояние

Ако венците ви кървят или са зачервени и подути, това е признак, че те са възпалени. В този случай е добре да се обърнете към своя зъболекар, за да установите причината за състоянието. Много често проблемите идват не от честотата на миене на зъбите, а по-скоро от неговото качество. Правилната техника на почистване на зъбите е комплексна и включва 3 неща: почистване на междузъбните пространства с конец за зъби, почистване с четка и паста за зъби и използване на вода за уста, която ви е препоръчана от вашия стоматолог.

Рентгенова снимка на здрав пациент без пародонтит

Резултати след лечение

Какво включва лечението на пародонтит?

Истината е, че антибиотик е необходим само в случаите, които не се повлияват от основното лечение, а то включва:

1. Почистване на зъбния камък и плаката;
  2. Отстраняване на грешките при ежедневните грижи за хигиената на зъбите;
  3. След като се установи, че пациентът почиства добре зъбите си вкъщи, се прави измерване на дълбочината на джобовете. Тези, които са по-дълбоки от 3 мм, подлежат на кюртаж (минимална операция за премахване на възпалената тъкан), който цели да премахне инфектираната тъкан и да възстанови нормалната дълбочина на джоба до 3 мм.

Кои са факторите, които затрудняват лечението?

От голямо значение за крайния резултат е добрата мотивация на пациента. Фактори, които затрудняват лечението, са:

1. Тютюнопушене;
  2. Придружаващи заболявания, които намаляват имунитета, като диабет, СПИН и др.;
  3. Недобре изработени пломби, коронки и мостове. Те задължително трябва да се подменят по време на лечението.

Пародонтитът е заболяване, което трудно се лекува, основно защото протича бавно, безболезнено и пациентите търсят помощ, когато е в твърде напреднала фаза. Ако имате някой от гореописаните симптоми, не отлагайте лечението, а потърсете квалифицирана помощ от зъболекар.

Лечение на пародонтит

• Първоначален преглед и изготвяне на перио карта
  • Почистване на надвенечен зъбен камък
  • Дълбоко почистване на джобове (кюртаж)
  • Реоценка на лечението
Цена 550 лвЗапази час

Предназначен специално за лечение на пародонтит или, както повечето от вас го познават, пародонтоза. Пакетът включва 5 посещения в рамките на 1 месец, в който със съвместни усилия ние ще овладеем наличния проблем.

Пакетът е предназначен за пациенти, които имат отдръпване на венците или дълбоки венечни джобове. Пакетът включва преглед, изготвяне на перио карта, почистване на зъбен камък под и над нивото на венеца, механична и химична обработка на джобовете, обучение за правилна орална хигиена и оценка на резултата. Той се състои от преглед, изготвяне на перио карта за идентификация на проблемните зони, премахване на причинителя на възпаление над и под нивото на венеца. Изискват се 5 посещения в рамките на 1 месец.

Съвети на вашия лекар

Бруксизъм и бруксомания (стискане или скърцане на зъби) са често срещани и пренебрегвани проблеми. Много хора дори не знаят, че ги имат, но са наясно с някои от симптомите за тях, без да осъзнават от какво се предизвикват. Нека разясним какво се крие зад термините бруксомания и бруксизъм.

стискане скърцане бруксизъм бруксомания зъби

От дълго време арсенът се използва за умъртвяване на зъба и облекчаване на болките при възпаление. Но дали този метод е безопасен и това ли е единственият начин за справяне с болките при възпаление на зъбите? Отговорът на тези въпроси е: не!

арсен умъртяване възпаление болка

Всеки човек през живота си се е сблъсквал с лош дъх в устата (халитоза). Какво представлява неприятното ухание и кога появата му е основателна причина за притеснения и дава повод за консултация със зъболекар?

лош дъх халитоза зъбен камък

Зъбни коронки - видове и поставяне

Зъбът, който се облича с коронка, подлежи на предварителна подготовка. Изпилява се с прагова препарационна граница, която се намира под нивото на венеца. След изпиляването вашият зъболекар ще изработи временна коронка, която ще постави, докато стане готова постоянната.

коронки металокерамика цирконий керамика

Зъболекар, страх, болка

Много хора изпитват ужас от мисълта, че трябва да посетят стоматологичния кабинет, и отлагат срещата си със зъболекар. Какви са оръжията на съвременното зъболечение за справяне със страха и болката? Днес акцентът в лечението е изцяло върху комфорта на пациента на стола.

Трябва ли да се вадят мъдреци?

Детска стоматология

Грижата за здравето на детските зъби изисква редовни профилактични прегледи още от ранна възраст. Професионалният опит в работата с най-малките и предотвратяването на сериозните проблеми с млечните зъби, както и на болката предпазват децата от бъдещ страх от посещение при зъболекар.

детска стоматология работа с деца млечни зъби профилактични прегледи на деца

пломба кариес
С грижа за здравето на нашите пациенти

Кой ще вилекува?

Свържете се с нас Станете част от екипа

Доверието, което съществува между лекар и пациент, за нас е от изключително значение, а то се гради стъпка по стъпка, ден след ден.

Зъболекар

д-р Люпчо Георгиев Зъболекар

Ще ви накараме да забравите, че сте на зъболекар

Кой ще випосрещне?

Свържете се с нас Станете част от екипа

Ние ще се грижим да не ви липсва нищо, докато седите на зъболекарския стол, а накрая ще ви изпратим с усмивка.

Администратор

Меги Коджабашева Администратор

Радослава Камбова Администратор

Не просто екип, а оркестър

Кой ще се погрижиза вас?

Свържете се с нас Станете част от екипа

Усмихнати и позитивни, те ще се погрижат да се почувствате специални.

Дентален асистент

Еви, Надя, Фати, Лори, Стели Дентални асистенти