Как да се справим с пародонтозата?

Пародонтозата (пародонтитът) е хронично заболяване, което засяга зъбодържащия апарат, венците и костта около зъбите. Тук ще опишем какви са причините за заболяването, кои фактори правят лечението му толкова трудно и какво да направим, за да предотвратим развитието му още преди да е прогресирало. Причините за възникване на заболяването са бактерии, които първо възпаляват венците (гингивит). Именно там започва заболяването и там е най-добре то да се отстрани.

Основният симптом, с който се характеризира заболяването, е кървенето при миене на зъбите или дори и при лека стимулация. Болка липсва. Други не толкова очевидни симптоми са подуване на венеца, зачервяване в различна степен и др. Ако не се вземат мерки на този етап, заболяването прогресира, като засяга костта, която държи зъбите и те постепенно се оголват. Образуват се дълбоки джобове, които стават инкубатор на инфекцията. С времето това състояние се задълбочава бавно и безболезнено, но сигурно. Една често допускана грешка е изписването на антибиотик (най-често Родожил) още в началото на лечението. Често това е и единственото, което се прави за справяне със състоянието. Този подход дава съвсем краткотраен клиничен резултат, като маскира клиничната картина за определено време и пациентът си мисли, че всичко е отминало. Уви, след известно време нещата се връщат в началното си състояние.

Истината е, че антибиотик е необходим само в случаите, които не се повлияват от основното лечение, а то включва:

• Почистване на зъбния камък и плаката;
  • Отстраняване на грешките при ежедневните грижи за хигиената на зъбите;
  • След като се установи, че пациентът почиства добре зъбите си вкъщи, се прави измерване на дълбочината на джобовете. Тези, които са по-дълбоки от 3 мм, подлежат на кюртаж (минимална операция за премахване на възпалената тъкан), който цели да премахне инфектираната тъкан и да възстанови нормалната дълбочина на джоба до 3 мм.

От голямо значение за крайния резултат е добрата мотивация на пациента. Фактори, които затрудняват лечението, са:

• Тютюнопушене;
  • Придружаващи заболявания, които намаляват имунитета, като диабет, СПИН и др.;
  • Недобре изработени пломби, коронки и мостове. Те задължително трябва да се подменят по време на лечението.

Пародонтитът е заболяване, което трудно се лекува, основно защото протича бавно, безболезнено и пациентите търсят помощ, когато заболяването е в напреднала фаза. Ако имате някой от гореописаните симптоми, не отлагайте лечението, а потърсете квалифицирана помощ от зъболекар.

С грижа за здравето на нашите пациенти

Кой ще вилекува?

Свържете се с нас Станете част от екипа

Доверието, което съществува между лекар и пациент, за нас е от изключително значение, а то се гради стъпка по стъпка, ден след ден.

Зъболекар

д-р Люпчо Георгиев Зъболекар

Ще ви накараме да забравите, че сте на зъболекар

Кой ще випосрещне?

Свържете се с нас Станете част от екипа

Ние ще се грижим да не ви липсва нищо, докато седите на зъболекарския стол, а накрая ще ви изпратим с усмивка.

Администратор

Меги Коджабашева Администратор

Радослава Камбова Администратор

Не просто екип, а оркестър

Кой ще се погрижиза вас?

Свържете се с нас Станете част от екипа

Усмихнати и позитивни, те ще се погрижат да се почувствате специални.

Дентален асистент

Еви, Надя, Фати, Лори, Стели Дентални асистенти