д-р Младен Камбов

Арсенът е токсичен, а съответно и опасен при невнимателна употреба. Ето защо в дентална клиника Камбов не използваме арсен. Съществуват безопасни съвременни алтернативи за справяне с болката.

От дълго време арсенът се използва за умъртвяване на зъба и облекчаване на болките при възпаление. Но дали този метод е безопасен и това ли е единственият начин за справяне с болките при възпаление на зъбите? Отговорът на тези въпроси е: не! Затова в дентална клиника Камбов в София не използваме арсен. Арсенът е токсичен и това го прави опасен при невнимателна употреба, както и ненужен в съвременното зъболечение, особено при наличието на достатъчно добри упойки, които за минути елиминират болката, след което нервът може да се отстрани без опасност за организма. Една от големите опасности при използването на арсена е, че при недобро запечатване на зъба арсенът може да попадне в междузъбното пространство, където да некрозира венеца и дори костта. Тази опасност е още по-голяма, ако арсенът се използва при бременни, затова неговото използване при тях е противопоказно.

Справянето с последствията включва:

• премахване на некрозиралата тъкан;
  • ако се наложи, изваждане на зъба;
  • почистване на костните секвестри (умъртвена кост);
  • назначаване на антибиотик.

Друг по-рядко срещан проблем е предозирането с препарата, което може да доведе до болки в корема, повръщане, обърканост, разстройство и други. При употребата му и поява на някой от симптомите е добре веднага да се обърнете към своя зъболекар или личен лекар. Често след поставянето на арсена болките продължават. Това се дължи на факта, че той не е поставен на правилното място или е в недостатъчно количество. Какво се прави в този случай? Поставя се упойка, която елиминира болката, след което се сваля временната пломба, арсенът се премахва и се изважда нервът, докато все още сте под упойка. По този начин се избягват възможните усложнения от използването на арсена и проблемът се решава по най-бързият начин.

В днешно време употребата на арсен е все по-ограничена и отстъпва място на съвременните методи на лечение.

С грижа за здравето на нашите пациенти

Кой ще вилекува?

Свържете се с нас Станете част от екипа

Доверието, което съществува между лекар и пациент, за нас е от изключително значение, а то се гради стъпка по стъпка, ден след ден.

Зъболекар

д-р Люпчо Георгиев Зъболекар

Ще ви накараме да забравите, че сте на зъболекар

Кой ще випосрещне?

Свържете се с нас Станете част от екипа

Ние ще се грижим да не ви липсва нищо, докато седите на зъболекарския стол, а накрая ще ви изпратим с усмивка.

Администратор

Меги Коджабашева Администратор

Радослава Камбова Администратор

Не просто екип, а оркестър

Кой ще се погрижиза вас?

Свържете се с нас Станете част от екипа

Усмихнати и позитивни, те ще се погрижат да се почувствате специални.

Дентален асистент

Еви, Надя, Фати, Лори, Стели Дентални асистенти