Детска стоматология

д-р Светлана Стоянова

Грижата за детските зъби трябва да започне през първата година с пробива на млечните зъбки. Най-важна е профилактиката. Първото посещение при зъболекар не бива да бъде свързвано с болка и страх.

Както при възрастните, така и при децата един от най-често срещаните проблеми са кариесите, с тази разлика, че при децата кариесите се развиват в пулпити много по-лесно. Те се оплакват от болка в някое зъбче, което става причина за първото посещение при зъболекар. Това обикновено се случва на възраст около три, три и половина, когато поведението на децата не позволява лечение на засегнатите зъбки. Специалистите в дентална клиника Камбов в София съветват родителите грижата за детските зъбки да започне още през първата годинка с пробива на млечните зъбки. Не трябва повод за посещение в кабинета да бъде болка и появил се вече проблем. Тогава децата отиват със страх и свързват зъболекаря с негативни емоции.

Грижа за здравето на млечните зъби

Предотвратяване на по-сериозните проблеми

Нашата основна цел е профилактика на детския кариес, което включва добра орална хигиена и изграждане на правилни хранителни навици. Много от родителите не знаят как точно трябва да се мият зъбите, с какви методи и средства, не знаят за вредата от ранното въвеждане на захари в детското меню – подсладени млека, сокчета, шоколад, които са основната причина за кариес през ранното детство. Ние се стремим да обърнем внимание на малките деца и подрастващи и да изградим у тях навици още от ранна детска възраст, които те да запазят след това и като възрастни.

Профилактични прегледи на деца

Колко често децата трябва да посещават зъболекар?

Желателно е на всеки шест месеца да се осъществяват профилактични прегледи. По този начин зъболекарят може да проследи денталното здраве на детето - наличие на новопоявил се кариес, възпаление на венците, както и да установи вреден навик, причина за неправилна захапка.

• Пълна промяна

Всички теми свързани с това как да се сдобием с по-красива усмивка.

• Ортодонтско лечение

Всичко за коригирането на захапката и отстраняването на зъбно-челюстните деформации.

• Пародонтология

Как да надвием пародонтозата? Какво да правим, когато имаме проблеми с венците?

• Изваждане на мъдреци

Най-важната информация за изваждането на зъби и подготовката за предстоящи хирургични намеси.

• Съветите на вашия зъболекар

Полезна и интересна информация, както и съвети за здравето на вашите зъби.

Грижа за временните зъби при децата

Също както постоянните, така и временните зъби се засягат от кариес и усложненията след него. Затова постоянната грижа и професионално лечение са не по-малко важни.

орална хигиена детски зъби ранен кариес млечни зъби постоянни зъби

Ноел Координатор пациенти

Силви Координатор пациенти