Технологиите в помощ за успешното лечение на коренови канали

д-р Младен Камбов

За лечението на коренови канали се изисква висока компетентност, прецизност и търпение. От голямо значение също е използването на съвременните технологии - денталният микроскоп е задължително условие.

За успеха на кореновото лечение от голямо значение е компетентността на един зъболекар да определи точно дължината на кореновия канал. За да предпазим пациента от вредното действие на иригационните разтвори и за да предотвратим попадането на бактерии в работното ни поле, ние в дентална клиника Камбов в София използваме кофердам.

При лечението на кореновите канали вашият зъболекар премахва увредената зъбна тъкан и си осигурява достъп до каналите на зъба. След това с помощта на ендодонтски инструменти се опитва да достигне до края на канала. В Дентална Клиника Камбов, за да сме сигурни, че сме стигнали до края на канала и ще успеем да дезинфекцираме целия канал, всеки един зъболекар използва апекслокатор. С негова помощ можем много точно да определим дължината на канала и да гарантираме качеството на нашето кореново лечение. Как се осъществява то?

Съвременно решение за коренови канали

Единият край се поставя на устната на пациента с помощта на клипса, а другият край се закача на ендодонтския инструмент. Движейки инструмента в канала, апаратът ни показва къде се намираме и ни сигнализира визуално и звуково, когато достигнем до края на канала, така наречения апекс. След това ние фиксираме тази дължина и разширяваме канала, така че да може иригационните разтвори да достигнат до края на канала и да премахнат всички намиращи се там бактерии. Лечението завършва със запълване на кореновите канали, което се потвърждава с контролна рентгенография. След това зъбът се завършва с пломба или коронка.

За провеждането на съвременно зъболечение от голямо значение са както квалификацията на зъболекаря, така и използването на съвременните технологии.

Използването на микроскоп е задължително условие при извършването на прецизни дейности в зъболечението - например лечение на коренови канали или отстраняване на счупен инструмент, тъй като в тези случаи се работи в диаметър от едва 1-2 мм и без необходимото увеличение и светлина. Все едно да работите на сляпо - рискът да се направи перфорация и да се наложи изваждане на зъба е много голям. Затова използваме микроскоп, благодарение на който виждаме 20 пъти по-добре.

• Пълна промяна

Всички теми свързани с това как да се сдобием с по-красива усмивка.

• Ортодонтско лечение

Всичко за коригирането на захапката и отстраняването на зъбно-челюстните деформации.

• Пародонтология

Как да надвием пародонтозата? Какво да правим, когато имаме проблеми с венците?

• Изваждане на мъдреци

Най-важната информация за изваждането на зъби и подготовката за предстоящи хирургични намеси.

• Съветите на вашия зъболекар

Полезна и интересна информация, както и съвети за здравето на вашите зъби.

Премахване на счупен инструмент в зъб

Фрагментите от стоматологични инструменти в кореновите канали създават предпоставки за запушването им и появата на по-големи проблеми. Премахването им може да бъде извършено с прецизност само от специалист с богат опит.

премахване счупен инструмент лечение болка писващ зъб

От дълго време арсенът се използва за умъртвяване на зъба и облекчаване на болките при възпаление. Но дали този метод е безопасен и това ли е единственият начин за справяне с болките при възпаление на зъбите? Отговорът на тези въпроси е: не!

арсен умъртяване възпаление болка

Ноел Координатор пациенти