Пародонтология

Как да разпознаем пародонтозата (пародонтита)?

Усещате неприятен дъх в устата, чувствате зъбите си разместени? Кървене? Има болка, зачервяване, оток, гноене? Появата на някой от тези признаци отново означава възпаление на венците, което впоследствие може да обхване и подлежащата кост, ако не бъде лекувано.

пародонтоза пародонтит кървене лош дъх гной загуба на зъб

Лечение на пародонтоза (пародонтит)?

Поддържането на здрави зъби зависи от пародонтално им здраве (състоянието на зъбоподдържащия апарат – венеца и костта). При наличие на прекомерно количество бактерии се стига до неговото възпалително и деструктивно заболяване, наречено пародонтит.

пародонтоза пародонтит кървене лош дъх гной загуба на зъб лечение

Гингивит по време на бременност

Нормално е по време на бременността да се наблюдават повишени нива на някои от половите хормони. Наред с всички промени, които настъпват в организма на жената по време на този период, се забелязва и изявено възпаление на венците дори при ниски нива на плаката. В резултат се наблюдава силно изявена симптоматика и дискомфорт. Промените започват през втория и третия триместър, като най-ясно изразени са около 8-мия месец.

гингивит бременност възстановяване орална хигиена

Гингивити като следствие от системни състояния и заболявания

Основната причина за пародонталните проблеми е лошата орална хигиена, създаваща предпоставки за развитие на микроорганизми. По този начин се развиват плак-индуцираните (причинени от плака) гингивални заболявания. Съществува обаче и друга голяма група – НЕплак-индуцирани гингивити. Те могат да бъдат причинени от специфични бактерии, вируси, гъбички, но също така и от системни заболявания, част от които ще разгледаме в настоящата статия.

гингивит болка възстановяване орална хигиена