д-р Божидар Настанлиев

Навлизаме в дълбочина на темата за оралната хигиена и ще ви разкрием каква е разликата между стандартното и дълбокото почистване на зъбите.

Какво представлява дълбокото почистване на зъбен камък?

Дълбоко почистване на зъбен камък

Дълбоко почистване на зъбите представлява почистването на кореновите повърхности, станали достъпни след формирането на джоб, т.е. при пациенти, които страдат от пародонтит (пародонтоза). То е основна част в лечение на заболяването. Целта е да се оставят гладки и чисти коренови повърхности и да се спре по-нататъшната прогресия на възпалението в костта, което води до нейното стопяване (костта не възвръща първоначалната си позиция) и задълбочаване на джоба.

Как протича посещението за дълбоко почистване?

Посещението започва с поставянето на упойка на мястото където ще се работи, която осигурява комфорт на пациента и спокойна среда за работа. След което преминаваме към измерване на джобовете на съответния квадрант и записването им в специална перио карта. След като вече имаме стойностите им се пристъпва към самото почистване на кореновите повърхности със специален накрайник на ултразвуковия апарат. Впоследствие преминаваме през почистване на зъбите с Аквакеър и накрая полираме зъбите.

Какво да правя след процедурата?

След посещението денталният лекар ще ви препоръча:

• Да изчакате с консумацията на храна и вода поне още половин час или докато отшуми ефекта от упойката;
  • Да спазвате препоръките за орална хигиена, без да избягвате местата, където е почиствано въпреки възможната чувствителност там;
  • Може при необходимост да приемете обезболяващо средство профилактично срещу известната чувствителност, която се появява след такъв тип процедура и отшумява в рамките на няколко дни;

Какво да очакваме след дълбоко почистване?

• Отшумяване на възпалението, което е свързано с намаляване на отока на венците, в резултат на което те леко се отдръпват зъбите;
  • Здрави и розови венци;
  • Липса на кървене при миене на зъбите (възможно е леко накървяване в рамките на няколко дни след почистването, което е нормално и то съпровожда оздравяването);
  • Намаляване дълбочината на джобовете;
  • Стабилизиране на подвижни зъби;
  • Чувствителност, която отшумява в рамките на няколко дни;

Колко често е необходимо да правя такъв тип почистване?

Съвместната ни цел в лечението на пародонтит е да преминете само веднъж през дълбоко почистване. Това означава, че ние целим след санацията на устната кухина, както и извършените допълнителни (при необходимост) хирургични интервенции и при стриктно спазване на новите ви хигиенни навици и посещения за допълнителни визити, да не се налага да се прави повторно.

Какво мога да правя за да поддържам постигнатите резултати?

Най важното за поддържането на венците ви здрави и розови е всеки пациент, преминал през активното лечение на пародонтита да:

• Спазва стриктно хигиенните инструкции получени от доктора;
  • Да не пропуска посещения за поддържащи визити;

Всичкото това се прави с една цел, а тя е зъбите да са чисти от плака и зъбен камък, което гарантира липсата на възпаление и дългосрочност на постигнатите резултати. Лечението на пародонтит не е само по себе си цел, а е път, по който вървят заедно доктор и пациент и е свързан с активното ви участие, грижи и отговорност към вашите зъби.

• Пълна промяна

Всички теми свързани с това как да се сдобием с по-красива усмивка.

• Ортодонтско лечение

Всичко за коригирането на захапката и отстраняването на зъбно-челюстните деформации.

• Пародонтология

Как да надвием пародонтозата? Какво да правим, когато имаме проблеми с венците?

• Изваждане на мъдреци

Най-важната информация за изваждането на зъби и подготовката за предстоящи хирургични намеси.

• Съветите на вашия зъболекар

Полезна и интересна информация, както и съвети за здравето на вашите зъби.

Последствия при непочистване на зъбен камък

Защо се натрупва зъбният камък и до какви последствия може да доведе непочистването му? Научете нашите професионални и обосновани отговори на тези и още интересни въпроси.

зъбен камък пародонтит усложнения гингивит

Защо лечението на пародонтит изисква време?

За лечението на пародонтитът е изключително важна съвместната работа с пациента. Необходимо е желание, търпение и усилия, както от страна на пациентите, така и от лекарите. Процесът на лечение е строго индивидуален и изисква време и постоянство.

пародонтит орална хигиена зъбен камък

Лечение на пародонтоза (пародонтит)?

Поддържането на здрави зъби зависи от пародонтално им здраве (състоянието на зъбоподдържащия апарат – венеца и костта). При наличие на прекомерно количество бактерии се стига до неговото възпалително и деструктивно заболяване, наречено пародонтит.

пародонтоза пародонтит кървене лош дъх гной загуба на зъб лечение

Лечение на гингивит

Гингивитът е възпаление на венците, което е обратимо при своевременно лечение. Много важно е пациентите да познават първите признаци, за да потърсят дентална помощ преди заболяването да обхване по-дълбоките тъкани и да се превърне в пародонтит.

гингивит кървене на венците болка във венците

Как да разпознаем пародонтозата (пародонтита)?

Усещате неприятен дъх в устата, чувствате зъбите си разместени? Кървене? Има болка, зачервяване, оток, гноене? Появата на някой от тези признаци отново означава възпаление на венците, което впоследствие може да обхване и подлежащата кост, ако не бъде лекувано.

пародонтоза пародонтит кървене лош дъх загуба на зъб

Какво представлява гингивитът?

Гингивитът е възпаление на венците, което е свързано с наличието на плака и/или зъбен камък. Много често пациентът не може да ги види сам - затова препоръчваме честите профилактични прегледи при лекар по дентална медицина, който може да диагностицира това заболяване.

гингивит кървене на венците болка във венците

Как влияе тютюнопушенето върху здравето на венците и зъбите?

Преди да започнете каквото и да е избелване, е задължително да направите консултация дентален лекар, който да прецени дали вашите зъби са подходящи за тази процедура.

здрави зъби орална хигиена гингивит пародонтит

Има ли връзка между диабета и заболяването на венците?

Диабетът е системно хронично заболяване, което е свързано с нарушение на метаболизма на въглехидрати, протеини и мазнини, структурата и функцията на кръвоносните съдове.

почистване зъбен камък здрави зъби орална хигиена профилактика пародонтит

Гингивит по време на бременност

Нормално е по време на бременността да се наблюдават повишени нива на някои от половите хормони. Наред с всички промени, които настъпват в организма на жената по време на този период, се забелязва и изявено възпаление на венците дори при ниски нива на плаката. В резултат се наблюдава силно изявена симптоматика и дискомфорт. Промените започват през втория и третия триместър, като най-ясно изразени са около 8-мия месец.

гингивит бременност възстановяване орална хигиена

Защо поддържащата терапия след лечение на пародонтит е важна?

Поддържащата фаза е изключително важна част от пародонталната терапия,като интервалите са строго индивидуални и се определят от комплекс от фактори-мотивация на пациента за поддържане на перфектна орална хигиена , тежест и скорост на пародонталната деструкция.

възпалени венци зъбен камък кървене

Какво се случва, когато гингивитът не е лекуван навреме?

Нелекуваният гингивит често прераства в пародонтално заболяване (пародонтоза). То води до стопяване на костта, а впоследствие и до загуба на зъбите. На този етап е от изключително важно значение пациентът да потърси професионална помощ и да се подложи на пародонтална терапия.

гингивит болка кървене на венците орална хигиена

Ноел Координатор пациенти

Силви Координатор пациенти