6 митa за почистването на зъбния камък

Сигурни сме, че тези митове за почистването на зъбен камък са Ви познати, а някои от тях е възможно и да Ви звучат логично. В тази статия ще отговорим на 6-те най-често срещaни мита в нашата практика.

Зъболекар, страх, болка

Много хора изпитват ужас от мисълта, че трябва да посетят стоматологичния кабинет, и отлагат срещата си със зъболекар. Какви са оръжията на съвременното зъболечение за справяне със страха и болката? Днес акцентът в лечението е изцяло върху комфорта на пациента на стола.

Адхезивен мост

В случаите, когато има липсващ зъб, но разстоянието между зъбите не е достатъчно за имплант или няма достатъчно кост за имплантиране, всеки добър зъболекар ще вземе идеалното решение - изграждане на адхезивен мост.

Педиатрична стоматология

Грижа за временните зъби при децата

Също както постоянните, така и временните зъби се засягат от кариес и усложненията след него. Затова постоянната грижа и професионално лечение са не по-малко важни.

Консервативно зъболечение

Да посещавам ли дентална клиника по време на коронавирус?

Цялостна грижа за зъбите

Въпреки че отнема само няколко минути на ден, правилната грижа за зъбите е ключова за запазването на тяхното здраве. Посещавайте своя зъболекар редовно и при всяко посещение сверявайте доколко правилно се грижите за зъбите си!

Дезинфекция и стерилизация

За да се грижим за здравето на вашата усмивка, отделяме време и влагаме внимание и прецизност в детайли, които остават скрити от вас, а именно дезинфекция и стерилизация на инструментариума и работните кабинети.

Педиатрична стоматология

Детска стоматология

Грижата за здравето на детските зъби изисква редовни профилактични прегледи още от ранна възраст. Професионалният опит в работата с най-малките и предотвратяването на сериозните проблеми с млечните зъби, както и на болката предпазват децата от бъдещ страх от посещение при зъболекар.

Консервативно зъболечение

Кога да потърся стоматолог по време на коронавирус?

Пълна промяна

Избелване на зъби в домашни условия

Когато стане дума за избелване, много хора автоматично се сещат за стандартната процедура в денталния кабинет. В съвременната стоматология обаче все по-препоръчвана започва да бъде системата за домашно избелване.

Пълна промяна

Избелване на умъртвени и потъмнели зъби

Много хора смятат, че за потъмнелите, преоцветени или умъртвени зъби няма какво да се направи, но това далеч не е така. Има редица начини да върнем обратно красивата ви усмивка, при това по възможно най-щадящия начин.

Корекция на изтрити зъби

Възстановяването на изтритите зъби зависи от това колко са изтрити и дали това води до проблеми в дъвкателната функция и темпоромандибуларната става. Много често пациентът не осъзнава, че има изтриване на зъбите, но при преглед от зъболекар може да се установи има ли изтриване и доколко то може да създаде проблеми.

Вадене на мъдреци

Ендодонтия

Лечение на коренови канали

Успехът на лечението на кореновите канали зависи до голяма степен от компетентноста на един зъболекар и от технологиите, които той използва. Един добър зъболекар, за да е сигурен, че е достигнал до края на канала и ще успее да дезинфекцира целия канал, използва апекслокатор.

Мерки за работа по време на COVID-19

Лечение на периодонтит

Когато заболяванията на зъбите не се лекуват навреме, тогава от кариесът се получава възпаление на пулпата – пулпит, а неговото не лекуване преминава извън корена на зъба – в периодонталното пространство.

Опасности при самодиагностициране

Често пациентите търсят информация за своите оплаквания, преди да дойдат на преглед в клиниката. Това води до предварително формиране на грешно мнение, което не е базирано на научни факти, и създава допълнителни опасности.

Орална хигиена

Консервативно зъболечение

Кога трябва да бъде подменена една пломба?

Професионалните умения, прецизността в работата и качествените материали удължават живота на пломбата. Най-честата причина за смяната на вече поставена пломба е наличието на вторичен кариес.

Постоперативна чувствителност

Постоперативната чувствителност е чест проблем, с който се сблъскват някои пациенти след направата на фотополимерна пломба. Добрият стоматолог е способен да диагностицира причината.

Почистване на зъбен камък

Почистването на зъбен камък е част от профилактиката и поддържането на здрави зъби. Натрупаното количество издава колко често посещавате своя зъболекар. Но какво представлява всъщност зъбният камък?

Други

Причини за оцветявания по зъбите

Красивите и искрящо бели зъби говорят за спазването на добра орална хигиена и стриктна грижа. Въпреки това естественият цвят на зъбите е индивидуална характеристика на човека и може да варира от различни нюанси на бялото до жълтеникав цвят. Колкото и да се стараем обаче, има фактори, които могат да повлияят на оцветяванията. В настоящата статия ще разгледаме причинителите, които заслепяват бляскавата ни усмивка.

Консервативно зъболечение

Причини за подмяната на пломби

Освен вторичния кариес, съществуват и други фактори за подмяната на пломби: когато при възстановяването на зъбите не са постигнати форми, които максимално се доближават до анатомичните, или когато е използван неподходящ материал, например.

Консервативно зъболечение

До какво води нелекуваният кариес?

Ендодонтия

Премахване на счупен инструмент в зъб

Фрагментите от стоматологични инструменти в кореновите канали създават предпоставки за запушването им и появата на по-големи проблеми. Премахването им може да бъде извършено с прецизност само от специалист с богат опит.

Фотополимерна пломба

Възстановяването на анатомичните форми на зъба се прилага от всеки добър зъболекар, отнема повече време, но позволява правилното сдъвкване на храната и предотвратява задържането на храна между зъбите. След приключване на лечението зъбът изглежда така естествено, че не може да познаете къде е пломбата.

Консервативно зъболечение

Храни, предизвикващи развитието на кариес

Балансираното и разнообразно хранене е в основата на нашето здраве, като не бива да се лишаваме от приема на въглехидрати, протеини и мазнини. Има ли храни обаче, чийто прекомерен прием би увредил нашите зъби? Отговорът е ‘’Да’’, като ще ги разделим в три групи и разясним за всяка по отделно как влияе върху нашите зъби.

Други

Електрическа или обикновена четка за зъби