Профилактична грижа

Причини за оцветявания по зъбите

Красивите и искрящо бели зъби говорят за спазването на добра орална хигиена и стриктна грижа. Въпреки това естественият цвят на зъбите е индивидуална характеристика на човека и може да варира от различни нюанси на бялото до жълтеникав цвят. Колкото и да се стараем обаче, има фактори, които могат да повлияят на оцветяванията. В настоящата статия ще разгледаме причинителите, които заслепяват бляскавата ни усмивка.

профилактика петна по зъбите оцветявания по зъбите

Кои храни водят до разрушаване на зъбите?

Продължителният прием на определени храни и напитки може да наруши емайла и да доведе до зъбна ерозия - разрушаване на зъбите. Именно затова ограничаването на приема им е от изключително голямо значение за запазването на красивата усмивка.

вреда възстановяване храна зъбна ерозия

Електрическа или обикновена четка за зъби

Най-важното, което трябва да знаете при избора между електрическа и обикновена четка за зъби, е, че между тях няма разлика. Важна е техниката, която ще приложите при миене. За постигането на най-добри резултати в миенето на зъбите винаги може да се обърнете към своя зъболекар. Той ще провери как се справяте и има ли участъци, които пропускате.

електрическа четка за зъби обикновена четка за зъби

Цялостна грижа за зъбите

Въпреки че отнема само няколко минути на ден, правилната грижа за зъбите е ключова за запазването на тяхното здраве. Посещавайте своя зъболекар редовно и при всяко посещение сверявайте доколко правилно се грижите за зъбите си!

профилактика четка за зъби паста за зъби конец за зъби вода за уста

Почистване на зъбен камък

Почистването на зъбен камък е част от профилактиката и поддържането на здрави зъби. Натрупаното количество издава колко често посещавате своя зъболекар. Но какво представлява всъщност зъбният камък?

пломба липсващ зъб почистване зъбен камък профилактика венци болка лечение

Бруксизъм и бруксомания (стискане или скърцане на зъби) са често срещани и пренебрегвани проблеми. Много хора дори не знаят, че ги имат, но са наясно с някои от симптомите за тях, без да осъзнават от какво се предизвикват. Нека разясним какво се крие зад термините бруксомания и бруксизъм.

стискане скърцане бруксизъм бруксомания зъби

Зъболекар, страх, болка

Много хора изпитват ужас от мисълта, че трябва да посетят стоматологичния кабинет, и отлагат срещата си със зъболекар. Какви са оръжията на съвременното зъболечение за справяне със страха и болката? Днес акцентът в лечението е изцяло върху комфорта на пациента на стола.

зъболекар страх болка безболезнено лечение

Всеки човек през живота си се е сблъсквал с лош дъх в устата (халитоза). Какво представлява неприятното ухание и кога появата му е основателна причина за притеснения и дава повод за консултация със зъболекар?

лош дъх халитоза зъбен камък

6 митa за почистването на зъбния камък

Сигурни сме, че тези митове за почистването на зъбен камък са Ви познати, а някои от тях е възможно и да Ви звучат логично. В тази статия ще отговорим на 6-те най-често срещaни мита в нашата практика.

почистване орална хигиена зъбен камък