Почистване на зъбен камък

Натрупаният зъбен камък издава колко често посещавате своя зъболекар и дали се грижите добре за устната си хигиена. Зъбният камък и плаката са натрупвания върху зъбите, които са отговорни за голям брой заболявания както на зъбите, така и на венците. Самият зъбен камък представлява плака, която не е премахната старателно от вас или професионално след това от зъболекар и с времето се е втвърдила. Тя се състои от бактерии, хранителни остатъци и клетки на организма, които в контакт с венците причиняват заболявания като пародонтит (пародонтоза) и гингивит. Симптоми на тези заболявания са кървене на венците, подуване и зачервяване, както и лош дъх. Ако имате един от тези симптоми е добре да се обърнете към вашия зъболекар, за да направите корекция на техниката ви на почистване на зъбите и ако е необходимо, да получите професионална намеса.

Преди лечението След лечението

Какво представлява самата процедура?

Почистването се прави с ултразвуков апарат, чийто край се допира до зъба и посредством трептене с ултразвукова честота отстранява отлаганията по него. След това е необходимо вашият зъболекар да направи полиране на зъбите, защото остава една грапава повърхност, която, ако не се заглади, много бързо образува нов зъбен камък.

Колко често се налага почистване на зъбен камък?

Честотата на почистването зависи от склонността на всеки да образува зъбен камък. Ако няма други проблеми, ние от дентална клиника Камбов в София препоръчваме почистване на зъбен камък 2 пъти в годината. За да има дълготраен ефект, е добре да дискутирате с вашия зъболекар техниката на четкане и правилното ползване на конец за зъби.

Дентална грижа +

• Редовна грижа за зъбите и венците
  • Периодичен профилактичен преглед
  • Почистване на зъбен камък
  • 2 посещения годишно за 5 години
Цена 600 лвЗапази час

Създадохме пакета "Дентална грижа +" специално за всеки, който знае колко е важна редовната грижа за зъбите и венците. С пакета "Дентална Грижа +" не е необходимо да помните кога последно сте били на зъболекар, ние поемаме ангажимента да ви уведомим за всяко посещение и да се погрижим всичко да е наред със здравето на вашата усмивка.

Пакетът е предназначен за пациенти, които държат на редовната грижа за зъбите и венците и искат да я планират дългосрочно. С този пакет вие получавате 5 години сигурна грижа за своите венци и зъби на много изгодна цена. Цената на пакета се заплаща накуп. Пакетът се използва индивидуално. Включва преглед и почистване на зъбен камък 2 пъти годишно за следващите 5 години, като клиниката определя месеците през съответната година, в рамките на които можете да изберете удобен за вас час за посещение. Пакетът е подходящ за профилактика след приключило лечение на пародонтит, но не и за основна терапия на проблема.

Съветите на вашия зъболекар

Мерки за работа по време на COVID-19

След обявяването на извънредното положение във връзка с коронавируса (COVID-19) в България, ние от Дентална клиника Камбов, подходихме отговорно както към вашето, така и към собственото си здраве. Ограничихме приема на планови пациенти, като работим само с пациенти, които имат спешна нужда.

дентално лечение коронавирус стоматолог covid-19

Нова клиника Камбов

Дългоочакваният момент настъпи и на 01.02.2021г. открихме новата Дентална клиника Камбов. В нея вложихме цялото си сърце и душа, за да я направим точно такава, каквато винаги сме си я представяли - голяма, функционална и с всички удобства за пациентите ни.

дентална клиника стоматологична клиника

Причини за оцветявания по зъбите

Красивите и искрящо бели зъби говорят за спазването на добра орална хигиена и стриктна грижа. Въпреки това естественият цвят на зъбите е индивидуална характеристика на човека и може да варира от различни нюанси на бялото до жълтеникав цвят. Колкото и да се стараем обаче, има фактори, които могат да повлияят на оцветяванията. В настоящата статия ще разгледаме причинителите, които заслепяват бляскавата ни усмивка.

профилактика петна по зъбите оцветявания по зъбите

Кои храни водят до разрушаване на зъбите?

Продължителният прием на определени храни и напитки може да наруши емайла и да доведе до зъбна ерозия - разрушаване на зъбите. Именно затова ограничаването на приема им е от изключително голямо значение за запазването на красивата усмивка.

вреда възстановяване храна зъбна ерозия

Защо лечението на пародонтит изисква време?

За лечението на пародонтитът е изключително важна съвместната работа с пациента. Необходимо е желание, търпение и усилия, както от страна на пациентите, така и от лекарите. Процесът на лечение е строго индивидуален и изисква време и постоянство.

пародонтит орална хигиена зъбен камък

Може ли да попречи коронавирусът на ортодонтското ми лечение?

С появата на коронавирус (COVID-19) в България и последвалите ограничения, мнозина от вас сигурно се питат: какво се случва с ортодонтското ми лечение? Ситуацията е необичайна, неочаквана и непозната за всички нас. Разбираме, че е възможно да имате много въпроси, като в настоящата статия ще дадем отговори на най-важните от тях.

ортодонтско лечение коронавирус брекети

Лечение на периодонтит

Когато заболяванията на зъбите не се лекуват навреме, тогава от кариесът се получава възпаление на пулпата – пулпит, а неговото не лекуване преминава извън корена на зъба – в периодонталното пространство.

пломба кариес гранулом кореново лечение

Какво да очаквам след вадене на мъдрец?

Когато се налага изваждане на мъдрец от първостепенна важност е то да бъде извършено професионално, а грижата след изваждането му е ключовият фактор за безпроблемното възстановяване. Ето отговорите на най-често задаваните въпроси, свързани с грижата след изваждане на мъдрец.

вадене на мъдрец възстановяване поставяне на зъб

Поставяне на зъб без хирургична намеса

Съвременната стоматология непрекъснато се развива и търси нови методи за лечение с минимална инвазивност. Едно от последните постижения на науката в тази област е адхезивният мост. С този метод може да се коригира и наличието на липсващ зъб. Направете консултация със зъболекар и вижте дали е удачно решение за лечение във вашия случай.

хирург красива усмивка липсващ зъб възстановяване мост коронка фасети

Храни, предизвикващи развитието на кариес

Балансираното и разнообразно хранене е в основата на нашето здраве, като не бива да се лишаваме от приема на въглехидрати, протеини и мазнини. Има ли храни обаче, чийто прекомерен прием би увредил нашите зъби? Отговорът е ‘’Да’’, като ще ги разделим в три групи и разясним за всяка по отделно как влияе върху нашите зъби.

пломба кариес вредни храни

Избелване на умъртвени и потъмнели зъби

Много хора смятат, че за потъмнелите, преоцветени или умъртвени зъби няма какво да се направи, но това далеч не е така. Има редица начини да върнем обратно красивата ви усмивка, при това по възможно най-щадящия начин.

орална хигиена избелване умъртвен зъб потъмнели зъби здрави зъби фасети

До какво води нелекуваният кариес?

Един нелекуван навреме кариес може да създаде множество проблеми. Едно най-честите усложнения е когато кариозният процес достигне до живата тъкан на зъба – пулпата и тя се възпали. Това състояние се нарича пулпит и обикновено е свързано със силен зъбобол.

пломба кариес пулпит

Ели Координатор