д-р Младен Камбов

Кореновото лечение изисква висока компетентност и прецизност от страна на стоматолога. Той трябва да обработи каналите внимателно и да е сигурен, че е достигнал до края на зъба, за да повлияе на бактериите, намиращи се там.

Кореновото лечение на зъбите е понякога сложен и отнемащ време процес. За отстраняване на инфекцията от канала е необходимо както той да се разшири до определен размер, така и дезинфекционните разтвори, които се използват при обработката му, да престоят достатъчно време в канала. Целта на зъболекарите в нашата клиника в София е да достигнат до края на зъба, само така могат да бъдат сигурни, че ще повлияят на бактериите, намиращи се там.

При този процес обаче се налага да излизаме извън зъба с нашите инструменти, което води до слаба реакция от страна на организма и затова е възможно да се появи слаба тъпа болка, която да продължи ден-два. Тя най-често е при почукване върху зъба, но може да бъде и непровокирана.

Това е напълно нормално и тази болка лесно се повлиява от обезболяващи средства. Трябва да знаете, че ако сте имали болка преди лечението, е много вероятно тя да продължи и известно време след него. Ако се появят силни болки, подуване или зачервяване около зъба е необходимо да се обърнете към своя зъболекар незабавно, същото е валидно и ако болката продължава по-дълъг период от време (за такъв се смята над 12-14 дни).

Премахване на счупен инструмент в зъб

Фрагментите от стоматологични инструменти в кореновите канали създават предпоставки за запушването им и появата на по-големи проблеми. Премахването им може да бъде извършено с прецизност само от специалист с богат опит.

премахване счупен инструмент лечение болка писващ зъб

Орална хигиена

Не е рядкост някой пациент да дойде в клиниката с конкретен проблем и да се окаже, че не полага достатъчно грижи за своите зъби.

Постоперативна чувствителност

Постоперативната чувствителност е чест проблем, с който се сблъскват някои пациенти след направата на фотополимерна пломба. Добрият стоматолог е способен да диагностицира причината.

пломба липсващ зъб възстановяване мост коронка фасети болка

Коригиране на счупен зъб

Счупването на зъб е състояние, което често изисква спешна намеса от зъболекар. Причините за него могат да бъдат много и от различен характер. Възстановяването му зависи от това на какво ниво е счупен зъбът и дали е засегнат нервът или не.

счупен зъб възстановяване лечение болка писващ зъб

Причини за подмяната на пломби

Освен вторичния кариес, съществуват и други фактори за подмяната на пломби: когато при възстановяването на зъбите не са постигнати форми, които максимално се доближават до анатомичните, или когато е използван неподходящ материал, например.

пломба кариес счупен зъб профилактика венци възпаление здрави зъби амалгама

Кога трябва да бъде подменена една пломба?

Професионалните умения, прецизността в работата и качествените материали удължават живота на пломбата. Най-честата причина за смяната на вече поставена пломба е наличието на вторичен кариес.

болка красива усмивка кариес вторичен кариес фотополимерна пломба

Опасности при самодиагностициране

Често пациентите търсят информация за своите оплаквания, преди да дойдат на преглед в клиниката. Това води до предварително формиране на грешно мнение, което не е базирано на научни факти, и създава допълнителни опасности.

пломба кариес лечение

От дълго време арсенът се използва за умъртвяване на зъба и облекчаване на болките при възпаление. Но дали този метод е безопасен и това ли е единственият начин за справяне с болките при възпаление на зъбите? Отговорът на тези въпроси е: не!

арсен умъртяване възпаление болка

Кои са вредните навици, които водят до ортодонтски деформации?

Още в ранна детска въздраст се формира правилната захапка и зъбите се подреждат в зъбната дъга. Някои вредни навици обаче, могат да възпрепиятстват този процес и да доведат до ортодонстки деформации.

вредни навици дълбока захапка отворена захапка протрузия ретрузия

Често задавани въпроси, свързани с ваденето на мъдреци

вадене мъдрец болка възстановяване

Фотополимерна пломба

Възстановяването на анатомичните форми на зъба се прилага от всеки добър зъболекар, отнема повече време, но позволява правилното сдъвкване на храната и предотвратява задържането на храна между зъбите. След приключване на лечението зъбът изглежда така естествено, че не може да познаете къде е пломбата.

фотополимерна пломба възстановяване лечение болка писващ зъб кофердам изграждане

Дезинфекция и стерилизация

За да се грижим за здравето на вашата усмивка, отделяме време и влагаме внимание и прецизност в детайли, които остават скрити от вас, а именно дезинфекция и стерилизация на инструментариума и работните кабинети.

дезинфекция стерилизация зъболекарски инструменти хигиена

Корекция на изтрити зъби

Възстановяването на изтритите зъби зависи от това колко са изтрити и дали това води до проблеми в дъвкателната функция и темпоромандибуларната става. Много често пациентът не осъзнава, че има изтриване на зъбите, но при преглед от зъболекар може да се установи има ли изтриване и доколко то може да създаде проблеми.

изтрити зъби скърцане със зъби стискане

До какво води нелекуваният кариес?

Един нелекуван навреме кариес може да създаде множество проблеми. Едно най-честите усложнения е когато кариозният процес достигне до живата тъкан на зъба – пулпата и тя се възпали. Това състояние се нарича пулпит и обикновено е свързано със силен зъбобол.

пломба кариес пулпит

Лечение на коренови канали

Успехът на лечението на кореновите канали зависи до голяма степен от компетентноста на един зъболекар и от технологиите, които той използва. Един добър зъболекар, за да е сигурен, че е достигнал до края на канала и ще успее да дезинфекцира целия канал, използва апекслокатор.

коренови канали лечение корен кофердам микроскоп коронка мост

Храни, предизвикващи развитието на кариес

Балансираното и разнообразно хранене е в основата на нашето здраве, като не бива да се лишаваме от приема на въглехидрати, протеини и мазнини. Има ли храни обаче, чийто прекомерен прием би увредил нашите зъби? Отговорът е ‘’Да’’, като ще ги разделим в три групи и разясним за всяка по отделно как влияе върху нашите зъби.

пломба кариес вредни храни

Кои храни водят до разрушаване на зъбите?

Продължителният прием на определени храни и напитки може да наруши емайла и да доведе до зъбна ерозия - разрушаване на зъбите. Именно затова ограничаването на приема им е от изключително голямо значение за запазването на красивата усмивка.

вреда възстановяване храна зъбна ерозия

Лечение на периодонтит

Когато заболяванията на зъбите не се лекуват навреме, тогава от кариесът се получава възпаление на пулпата – пулпит, а неговото не лекуване преминава извън корена на зъба – в периодонталното пространство.

пломба кариес гранулом кореново лечение