Пародонтология

Как да разпознаем пародонтозата (пародонтита)?

Пародонтология

Лечение на пародонтоза (пародонтит)?

Поддържането на здрави зъби зависи от пародонтално им здраве (състоянието на зъбоподдържащия апарат – венеца и костта). При наличие на прекомерно количество бактерии се стига до неговото възпалително и деструктивно заболяване, наречено пародонтит.

Пародонтология

Гингивит по време на бременност

Нормално е по време на бременността да се наблюдават повишени нива на някои от половите хормони. Наред с всички промени, които настъпват в организма на жената по време на този период, се забелязва и изявено възпаление на венците дори при ниски нива на плаката. В резултат се наблюдава силно изявена симптоматика и дискомфорт. Промените започват през втория и третия триместър, като най-ясно изразени са около 8-мия месец.

Лечение на гингивит

Гингивитът е възпаление на венците, което е обратимо при своевременно лечение. Много важно е пациентите да познават първите признаци, за да потърсят дентална помощ преди заболяването да обхване по-дълбоките тъкани и да се превърне в пародонтит.

Пародонтология

Какво се случва, когато гингивитът не е лекуван навреме?

Нелекуваният гингивит често прераства в пародонтално заболяване (пародонтоза). То води до стопяване на костта, а впоследствие и до загуба на зъбите. На този етап е от изключително важно значение пациентът да потърси професионална помощ и да се подложи на пародонтална терапия.

Пародонтология

Защо лечението на пародонтит изисква време?

За лечението на пародонтитът е изключително важна съвместната работа с пациента. Необходимо е желание, търпение и усилия, както от страна на пациентите, така и от лекарите. Процесът на лечение е строго индивидуален и изисква време и постоянство.

Какво представлява гингивитът?

Пародонтология

Защо поддържащата терапия след лечение на пародонтит е важна?

Поддържащата фаза е изключително важна част от пародонталната терапия,като интервалите са строго индивидуални и се определят от комплекс от фактори-мотивация на пациента за поддържане на перфектна орална хигиена , тежест и скорост на пародонталната деструкция.

Пародонтология

Има ли връзка между диабета и заболяването на венците?

Диабетът е системно хронично заболяване, което е свързано с нарушение на метаболизма на въглехидрати, протеини и мазнини, структурата и функцията на кръвоносните съдове.

Пародонтология

Какво представлява дълбокото почистване на зъбен камък?

Дълбоко почистване на зъбите е почистването на кореновите повърхности, станали достъпни след формирането на джоб, т.е. при пациенти, които страдат от пародонтит (пародонтоза).Преди да започнете каквото и да е избелване, е задължително да направите консултация дентален лекар, който да прецени дали вашите зъби са подходящи за тази процедура.

Пародонтология

Как влияе тютюнопушенето върху здравето на венците и зъбите?

Пародонтология

Последствия при непочистване на зъбен камък

Защо се натрупва зъбният камък и до какви последствия може да доведе непочистването му? Научете нашите професионални и обосновани отговори на тези и още интересни въпроси.