Консервативно зъболечение

Нова клиника Камбов

Дългоочакваният момент настъпи и на 01.02.2021г. открихме новата Дентална клиника Камбов. В нея вложихме цялото си сърце и душа, за да я направим точно такава, каквато винаги сме си я представяли - голяма, функционална и с всички удобства за пациентите ни.

дентална клиника стоматологична клиника

Мерки за работа по време на COVID-19

След обявяването на извънредното положение във връзка с коронавируса (COVID-19) в България, ние от Дентална клиника Камбов, подходихме отговорно както към вашето, така и към собственото си здраве. Ограничихме приема на планови пациенти, като работим само с пациенти, които имат спешна нужда.

Лечение на периодонтит

Когато заболяванията на зъбите не се лекуват навреме, тогава от кариесът се получава възпаление на пулпата – пулпит, а неговото не лекуване преминава извън корена на зъба – в периодонталното пространство.

пломба кариес гранулом кореново лечение

Храни, предизвикващи развитието на кариес

Балансираното и разнообразно хранене е в основата на нашето здраве, като не бива да се лишаваме от приема на въглехидрати, протеини и мазнини. Има ли храни обаче, чийто прекомерен прием би увредил нашите зъби? Отговорът е ‘’Да’’, като ще ги разделим в три групи и разясним за всяка по отделно как влияе върху нашите зъби.

пломба кариес вредни храни

Трябва ли да се подменят амалгамените пломби?

Знаете ли, че амалгамените пломби съдържат живак? С настоящата статия ще ви разкажем повече за рисковете, които крият старите амалгамени пломби.

пломба амалгама живак в амалгамените пломби

До какво води нелекуваният кариес?

Един нелекуван навреме кариес може да създаде множество проблеми. Едно най-честите усложнения е когато кариозният процес достигне до живата тъкан на зъба – пулпата и тя се възпали. Това състояние се нарича пулпит и обикновено е свързано със силен зъбобол.

пломба кариес пулпит

Корекция на изтрити зъби

Възстановяването на изтритите зъби зависи от това колко са изтрити и дали това води до проблеми в дъвкателната функция и темпоромандибуларната става. Много често пациентът не осъзнава, че има изтриване на зъбите, но при преглед от зъболекар може да се установи има ли изтриване и доколко то може да създаде проблеми.

изтрити зъби скърцане със зъби стискане

Кога да потърся стоматолог по време на коронавирус?

След обявяването на извънредното положение във връзка с коронавируса (COVID-19) в България, ние от Дентална клиника Камбов, подходихме отговорно както към вашето, така и към собственото си здраве, като преустановихме приема на планови пациенти. В настоящата статия обаче ще изясним кои са извънредните случаи, в които е добре да посетите лекар по дентална медицина, дори в периода на карантина.

Дезинфекция и стерилизация

За да се грижим за здравето на вашата усмивка, отделяме време и влагаме внимание и прецизност в детайли, които остават скрити от вас, а именно дезинфекция и стерилизация на инструментариума и работните кабинети.

дезинфекция стерилизация зъболекарски инструменти хигиена

пломба кариес лечение

Да посещавам ли дентална клиника по време на коронавирус?

Появата на коронавирус (COVID-19) в България наложи създаването и прилагането на строги мерки, за да се предотврати неговото разпространение, част от които намаляват и денталните визити. С настоящата статия ще дадем повече информация, с цел да вдъхнем спокойствие в тази извънредна ситуация в страната.

Фотополимерна пломба

Възстановяването на анатомичните форми на зъба се прилага от всеки добър зъболекар, отнема повече време, но позволява правилното сдъвкване на храната и предотвратява задържането на храна между зъбите. След приключване на лечението зъбът изглежда така естествено, че не може да познаете къде е пломбата.

фотополимерна пломба възстановяване лечение болка писващ зъб кофердам изграждане

Кои храни водят до разрушаване на зъбите?

Продължителният прием на определени храни и напитки може да наруши емайла и да доведе до зъбна ерозия - разрушаване на зъбите. Именно затова ограничаването на приема им е от изключително голямо значение за запазването на красивата усмивка.

вреда възстановяване храна зъбна ерозия

Причини за подмяната на пломби

Освен вторичния кариес, съществуват и други фактори за подмяната на пломби: когато при възстановяването на зъбите не са постигнати форми, които максимално се доближават до анатомичните, или когато е използван неподходящ материал, например.

пломба кариес счупен зъб профилактика венци възпаление здрави зъби амалгама

Коригиране на счупен зъб

Счупването на зъб е състояние, което често изисква спешна намеса от зъболекар. Причините за него могат да бъдат много и от различен характер. Възстановяването му зависи от това на какво ниво е счупен зъбът и дали е засегнат нервът или не.

счупен зъб възстановяване лечение болка писващ зъб

Често задавани въпроси, свързани с ваденето на мъдреци

вадене мъдрец болка възстановяване

Постоперативна чувствителност

Постоперативната чувствителност е чест проблем, с който се сблъскват някои пациенти след направата на фотополимерна пломба. Добрият стоматолог е способен да диагностицира причината.

пломба липсващ зъб възстановяване мост коронка фасети болка

Кога трябва да бъде подменена една пломба?

Професионалните умения, прецизността в работата и качествените материали удължават живота на пломбата. Най-честата причина за смяната на вече поставена пломба е наличието на вторичен кариес.

болка красива усмивка кариес вторичен кариес фотополимерна пломба

Орална хигиена

Не е рядкост някой пациент да дойде в клиниката с конкретен проблем и да се окаже, че не полага достатъчно грижи за своите зъби.

пломба кариес лечение

Може ли да попречи коронавирусът на ортодонтското ми лечение?

С появата на коронавирус (COVID-19) в България и последвалите ограничения, мнозина от вас сигурно се питат: какво се случва с ортодонтското ми лечение? Ситуацията е необичайна, неочаквана и непозната за всички нас. Разбираме, че е възможно да имате много въпроси, като в настоящата статия ще дадем отговори на най-важните от тях.

ортодонтско лечение коронавирус брекети

Опасности при самодиагностициране

Често пациентите търсят информация за своите оплаквания, преди да дойдат на преглед в клиниката. Това води до предварително формиране на грешно мнение, което не е базирано на научни факти, и създава допълнителни опасности.

пломба кариес лечение

Кои са вредните навици, които водят до ортодонтски деформации?

Още в ранна детска възраст се формира правилната захапка и зъбите се подреждат в зъбната дъга. Някои вредни навици обаче могат да възпрепятстват този процес и да доведат до ортодонтски деформации.

вредни навици дълбока захапка отворена захапка кръстосана захапка протрузия ретрузия

• Пълна промяна

Всички теми свързани с това как да се сдобием с по-красива усмивка.

• Ортодонтско лечение

Всичко за коригирането на захапката и отстраняването на зъбно-челюстните деформации.

• Пародонтология

Как да надвием пародонтозата? Какво да правим, когато имаме проблеми с венците?

• Изваждане на мъдреци

Най-важната информация за изваждането на зъби и подготовката за предстоящи хирургични намеси.

• Съветите на вашия зъболекар

Полезна и интересна информация, както и съвети за здравето на вашите зъби.