6 митa за почистването на зъбния камък

Цялостна грижа за зъбите

Въпреки че отнема само няколко минути на ден, правилната грижа за зъбите е ключова за запазването на тяхното здраве. Посещавайте своя зъболекар редовно и при всяко посещение сверявайте доколко правилно се грижите за зъбите си!

Зъболекар, страх, болка

Много хора изпитват ужас от мисълта, че трябва да посетят стоматологичния кабинет, и отлагат срещата си със зъболекар. Какви са оръжията на съвременното зъболечение за справяне със страха и болката? Днес акцентът в лечението е изцяло върху комфорта на пациента на стола.

Нова клиника Камбов

Дългоочакваният момент настъпи и на 01.02.2021г. открихме новата Дентална клиника Камбов. В нея вложихме цялото си сърце и душа, за да я направим точно такава, каквато винаги сме си я представяли - голяма, функционална и с всички удобства за пациентите ни.

Съветите на вашия зъболекар

Всеки човек през живота си се е сблъсквал с лош дъх в устата (халитоза). Какво представлява неприятното ухание и кога появата му е основателна причина за притеснения и дава повод за консултация със зъболекар?

Корекция на изтрити зъби

Възстановяването на изтритите зъби зависи от това колко са изтрити и дали това води до проблеми в дъвкателната функция и темпоромандибуларната става. Много често пациентът не осъзнава, че има изтриване на зъбите, но при преглед от зъболекар може да се установи има ли изтриване и доколко то може да създаде проблеми.

Консервативно зъболечение

Причини за подмяната на пломби

Освен вторичния кариес, съществуват и други фактори за подмяната на пломби: когато при възстановяването на зъбите не са постигнати форми, които максимално се доближават до анатомичните, или когато е използван неподходящ материал, например.

Консервативно зъболечение

До какво води нелекуваният кариес?

Един нелекуван навреме кариес може да създаде множество проблеми. Едно най-честите усложнения е когато кариозният процес достигне до живата тъкан на зъба – пулпата и тя се възпали. Това състояние се нарича пулпит и обикновено е свързано със силен зъбобол.

Фотополимерна пломба

Възстановяването на анатомичните форми на зъба се прилага от всеки добър зъболекар, отнема повече време, но позволява правилното сдъвкване на храната и предотвратява задържането на храна между зъбите. След приключване на лечението зъбът изглежда така естествено, че не може да познаете къде е пломбата.

Лечение на коренови канали

Пълна промяна

Избелване на умъртвени и потъмнели зъби

Много хора смятат, че за потъмнелите, преоцветени или умъртвени зъби няма какво да се направи, но това далеч не е така. Има редица начини да върнем обратно красивата ви усмивка, при това по възможно най-щадящия начин.

Лечение на периодонтит

Когато заболяванията на зъбите не се лекуват навреме, тогава от кариесът се получава възпаление на пулпата – пулпит, а неговото не лекуване преминава извън корена на зъба – в периодонталното пространство.

Ендодонтия

От дълго време арсенът се използва за умъртвяване на зъба и облекчаване на болките при възпаление. Но дали този метод е безопасен и това ли е единственият начин за справяне с болките при възпаление на зъбите? Отговорът на тези въпроси е: не!

Коригиране на счупен зъб

Счупването на зъб е състояние, което често изисква спешна намеса от зъболекар. Причините за него могат да бъдат много и от различен характер. Възстановяването му зависи от това на какво ниво е счупен зъбът и дали е засегнат нервът или не.

Ендодонтия

Премахване на счупен инструмент в зъб

Консервативно зъболечение

Кога да потърся стоматолог по време на коронавирус?

След обявяването на извънредното положение във връзка с коронавируса (COVID-19) в България, ние от Дентална клиника Камбов, подходихме отговорно както към вашето, така и към собственото си здраве, като преустановихме приема на планови пациенти. В настоящата статия обаче ще изясним кои са извънредните случаи, в които е добре да посетите лекар по дентална медицина, дори в периода на карантина.

Изваждане на мъдреци

Възстановяване на липсващ зъб

Много пациенти имат поне един изваден от зъболекар зъб и си мислят, че изваждайки го, са решили проблема си, но всъщност не знаят, че с изваждането на зъба са създали нов и много по-опасен проблем.

Консервативно зъболечение

Да посещавам ли дентална клиника по време на коронавирус?

Появата на коронавирус (COVID-19) в България наложи създаването и прилагането на строги мерки, за да се предотврати неговото разпространение, част от които намаляват и денталните визити. С настоящата статия ще дадем повече информация, с цел да вдъхнем спокойствие в тази извънредна ситуация в страната.

Пълна промяна

Избелване на зъби в домашни условия

Съветите на вашия зъболекар

Причини за оцветявания по зъбите

Красивите и искрящо бели зъби говорят за спазването на добра орална хигиена и стриктна грижа. Въпреки това естественият цвят на зъбите е индивидуална характеристика на човека и може да варира от различни нюанси на бялото до жълтеникав цвят. Колкото и да се стараем обаче, има фактори, които могат да повлияят на оцветяванията. В настоящата статия ще разгледаме причинителите, които заслепяват бляскавата ни усмивка.

Дезинфекция и стерилизация

За да се грижим за здравето на вашата усмивка, отделяме време и влагаме внимание и прецизност в детайли, които остават скрити от вас, а именно дезинфекция и стерилизация на инструментариума и работните кабинети.

Съветите на вашия зъболекар

Електрическа или обикновена четка за зъби

Най-важното, което трябва да знаете при избора между електрическа и обикновена четка за зъби, е, че между тях няма разлика. Важна е техниката, която ще приложите при миене. За постигането на най-добри резултати в миенето на зъбите винаги може да се обърнете към своя зъболекар. Той ще провери как се справяте и има ли участъци, които пропускате.

Опасности при самодиагностициране

Често пациентите търсят информация за своите оплаквания, преди да дойдат на преглед в клиниката. Това води до предварително формиране на грешно мнение, което не е базирано на научни факти, и създава допълнителни опасности.

Консервативно зъболечение

Кога трябва да бъде подменена една пломба?

Професионалните умения, прецизността в работата и качествените материали удължават живота на пломбата. Най-честата причина за смяната на вече поставена пломба е наличието на вторичен кариес.

Постоперативна чувствителност

Постоперативната чувствителност е чест проблем, с който се сблъскват някои пациенти след направата на фотополимерна пломба. Добрият стоматолог е способен да диагностицира причината.

Консервативно зъболечение

Храни, предизвикващи развитието на кариес

Балансираното и разнообразно хранене е в основата на нашето здраве, като не бива да се лишаваме от приема на въглехидрати, протеини и мазнини. Има ли храни обаче, чийто прекомерен прием би увредил нашите зъби? Отговорът е ‘’Да’’, като ще ги разделим в три групи и разясним за всяка по отделно как влияе върху нашите зъби.

Адхезивен мост

Пълна промяна

Поставяне на зъб без хирургична намеса

Съвременната стоматология непрекъснато се развива и търси нови методи за лечение с минимална инвазивност. Едно от последните постижения на науката в тази област е адхезивният мост. С този метод може да се коригира и наличието на липсващ зъб. Направете консултация със зъболекар и вижте дали е удачно решение за лечение във вашия случай.

Изваждане на мъдреци

Орална хигиена

Не е рядкост някой пациент да дойде в клиниката с конкретен проблем и да се окаже, че не полага достатъчно грижи за своите зъби.

Мерки за работа по време на COVID-19

След обявяването на извънредното положение във връзка с коронавируса (COVID-19) в България, ние от Дентална клиника Камбов, подходихме отговорно както към вашето, така и към собственото си здраве. Ограничихме приема на планови пациенти, като работим само с пациенти, които имат спешна нужда.

Педиатрична стоматология

Грижа за временните зъби при децата

Също както постоянните, така и временните зъби се засягат от кариес и усложненията след него. Затова постоянната грижа и професионално лечение са не по-малко важни.

Педиатрична стоматология

Детска стоматология

Почистване на зъбен камък

Почистването на зъбен камък е част от профилактиката и поддържането на здрави зъби. Натрупаното количество издава колко често посещавате своя зъболекар. Но какво представлява всъщност зъбният камък?

Съветите на вашия зъболекар

Подходящи ли са зъбите ми за избелване?

Преди да започнете каквото и да е избелване, е задължително да направите консултация дентален лекар, който да прецени дали вашите зъби са подходящи за тази процедура.

Съветите на вашия зъболекар

Как влияе пушенето на електронни цигари върху здравето на венците?

Съветите на вашия зъболекар

Избелване на зъбите с домашни рецепти

Все повече хора решават да “опитат” различни “трикове” у дома за избелване на зъбите. Има различни средства, за които в обществото се твърди, че могат “безопасно” да направят зъбите ни искрящо бели и красиви, но дали това е така?

Съветите на вашия зъболекар

Какво представлява рутинното почистване на зъбен камък?

Рутинното дентално почистване на зъбите и венците е необходимо, за да ги поддържате здрави и красиви. То предпазва срещу възникване на кариес и/или възпаление на венците.

Консервативно зъболечение

Трябва ли да се подменят амалгамените пломби?

Знаете ли, че амалгамените пломби съдържат живак? С настоящата статия ще ви разкажем повече за рисковете, които крият старите амалгамени пломби.