Д-р Никола Карапетров

Когато се налага изваждане на зъб е добре да бъдете подготвени, затова ще отговорим на най-важните въпроси, които трябва да знаете след изваждане на зъб: Какво да очаквам в първия ден след вадене на зъб ?Кога е разрешено храненето и какво е позволено да ям? Ще се появи ли болка? И каква грижа за зъбите трябва да се полага.

Какво да очаквам в първия ден след вадене на зъб?

Първото нещо, което ще забележите след изваждането на зъба, е че докторът ще ви накара да стиснете марля на мястото, където е бил. Причината за това е да се извърши хемостаза (да се спре кървенето) и да се подпомогне образуването на съсирека. След 3-4 минути лекарят ще премахне марлята и ще провери дали кървенето от празната алвеола - мястото в костта, където се разполагат корените на зъба, е спряло. След което продължавайки да стискате нова марля в продължение на 15-20 минути, се прибирате вкъщи. Нормално е слюнката да има вкус на кръв в първите няколко дни, но раната не трябва да кърви.

Кога е разрешено храненето и какво е позволено да ям?

Важно е да мине ефектът на упойката и чак след това да пристъпите към хранене. Обикновено минават няколко часа. Студените напитки и храни са препоръчителни, тъй като имат лек съдовосвиващ ефект. Може да консумирате течно-кашава храна като супи, пюрета, млечни продукти и други.

• Не трябва да приемате горещи напитки и храни, защото топлината води до разширяване на кръвоносните съдове, възобновяване на кървенето и отпадане на съсирека.

Старайте се да пазите раната чиста – хранете се на другата страна и избягвайте твърди храни, със семена или с твърди малки частици (ядки), защото раната лесно се замърсява и е трудно да се почисти в домашни условия.

• Не трябва да пушите цигари, пури, наргиле, защото те също увеличават риска за отпадане на съсирека.

Ще се появи ли болка?

Няколко часа след ваденето на зъба ефектът на анестетика ще отмине и има вероятност да усетите дискомфорт или дори болка, които лесно може да облекчите с аналгетици (Ibuprofen, Analgin и др.). За намаляване на болката не е препоръчително да се слага лед.

Грижа за зъбите

Вечерта, когато си почиствате зъбите , не чистете мястото на извадения зъб и на зъбите пред и след него. Не е нужно да се използвате нова четка за зъби. Водата за уста може да използвате от втората вечер като жабуренето с нея е по-леко от нормалното. Препоръчително е да съдържа хлорхексидин (Eludril). Сутринта на втория ден е възможен лек оток с или без болка около мястото на извадения зъб. Ако не се повлиява от аналгетици или симптомите са много силни, отидете на преглед при лекуващия ви лекар.

Трябва ли да се вадят мъдреци?

вадене мъдрец болка възстановяване

Често задавани въпроси, свързани с ваденето на мъдреци

вадене мъдрец болка възстановяване

Възстановяване на липсващ зъб

Много пациенти имат поне един изваден от зъболекар зъб и си мислят, че изваждайки го, са решили проблема си, но всъщност не знаят, че с изваждането на зъба са създали нов и много по-опасен проблем.

възстановяване на зъб липсващ зъб изваден зъб венец

Какво да очаквам след вадене на мъдрец?

Когато се налага изваждане на мъдрец от първостепенна важност е то да бъде извършено професионално, а грижата след изваждането му е ключовият фактор за безпроблемното възстановяване. Ето отговорите на най-често задаваните въпроси, свързани с грижата след изваждане на мъдрец.

вадене на мъдрец възстановяване поставяне на зъб

Дигитален дизайн

• Първоначален преглед и фото заснемане
  • Дигитален дизайн
  • Восъчен проект на зъбите
  • План на лечение
Цена 250 лвВиж повече

Ние в дентална клиника Камбов направихме пакета "Дигитален дизайн на усмивката", за да се видите със своята нова усмивка, без да пилим зъбите, без допълнителни разходи, просто усмивката, която винаги сте желали.

Пакетът е предназначен за пациенти, които искат да видят как би изглеждала усмивката им, преди да решат да започнат лечение. Пакетът включва преглед, фото заснемане и видео интервю, отпечатъци от челюстите, компютърен дизайн на усмивката, восъчен проект и директна проба в устата. Изискват се 3 посещения.