д-р Младен Камбов

Успехът на лечението зависи от много фактори: състоянието на зъба, качеството на използваните материали, опита на специалиста и т.н. Стремим се към най-качественото лечение, за което пациентите ни получават 2 години гаранция.

В днешно време търсим гаранция за всичко - за телевизора, за телефона, за колата, за дрехите, но ако се замислим, можем ли да дадем гаранция за всичко, което ползваме? И тук отговорът не е еднозначен. Когато става въпрос за продукт, тогава е лесно - дори да се развали нещо, то не е проблем да се замени с ново или да се поправи, но когато говорим за здраве... Здравето е нещо, без което човек не може да съществува пълноценно.

Зъболечението обаче е в сферата на услугите и трябва да се отбележи, че независимо на кого ще се доверите, всеки зъболекар ще свърши работата си по различен начин. Това зависи от много фактори: от началното състояние на пациента, от качеството на използваните материали, от опита, от нивото на знания, от съвременните технологии, от техниката на работа и много други.

Гаранция за качество

При толкова много фактори, от които зависи успехът на едно лечение, каква гаранция може да дадем? Нашето убеждение е, че всеки пациент трябва да получава възможно най-качественото лечение. С това не може да се прави компромис, затова в дентална клиника Камбов в София даваме 2 години гаранция на работата си! Важно е да се уточни обаче, че отговорността за дадено лечение е колкото на зъболекаря, толкова и на самия пациент. Защото, ако пациентът не изпълнява указанията на своя зъболекар за поддържане на добра орална хигиена и редовни посещения за профилактика, то тогава всички усилия на специалиста могат да се окажат напразни.

Гаранцията е валидна само при спазване на добра орална хигиена и редовно посещение за профилактика на 6 месеца. Това не значи, че след тези 2 години грижите трябва да спрат или че всичко, което е направено, ще бъде изгубено, а напротив - това ще е гаранция, че пациентът ще запази своите зъби за дълго време и ако има да се прави нещо, то ще се направи много преди да е станало късно. Защото ние знаем как да се грижим за вашата усмивка.

Орална хигиена

Не е рядкост някой пациент да дойде в клиниката с конкретен проблем и да се окаже, че не полага достатъчно грижи за своите зъби.

Постоперативна чувствителност

Постоперативната чувствителност е чест проблем, с който се сблъскват някои пациенти след направата на фотополимерна пломба. Добрият стоматолог е способен да диагностицира причината.

пломба липсващ зъб възстановяване мост коронка фасети болка

Коригиране на счупен зъб

Счупването на зъб е състояние, което често изисква спешна намеса от зъболекар. Причините за него могат да бъдат много и от различен характер. Възстановяването му зависи от това на какво ниво е счупен зъбът и дали е засегнат нервът или не.

счупен зъб възстановяване лечение болка писващ зъб

Причини за подмяната на пломби

Освен вторичния кариес, съществуват и други фактори за подмяната на пломби: когато при възстановяването на зъбите не са постигнати форми, които максимално се доближават до анатомичните, или когато е използван неподходящ материал, например.

пломба кариес счупен зъб профилактика венци възпаление здрави зъби амалгама

Кога трябва да бъде подменена една пломба?

Професионалните умения, прецизността в работата и качествените материали удължават живота на пломбата. Най-честата причина за смяната на вече поставена пломба е наличието на вторичен кариес.

болка красива усмивка кариес вторичен кариес фотополимерна пломба

Опасности при самодиагностициране

Често пациентите търсят информация за своите оплаквания, преди да дойдат на преглед в клиниката. Това води до предварително формиране на грешно мнение, което не е базирано на научни факти, и създава допълнителни опасности.

пломба кариес лечение

Кои са вредните навици, които водят до ортодонтски деформации?

Още в ранна детска въздраст се формира правилната захапка и зъбите се подреждат в зъбната дъга. Някои вредни навици обаче, могат да възпрепиятстват този процес и да доведат до ортодонстки деформации.

вредни навици дълбока захапка отворена захапка протрузия ретрузия

Често задавани въпроси, свързани с ваденето на мъдреци

вадене мъдрец болка възстановяване

Фотополимерна пломба

Възстановяването на анатомичните форми на зъба се прилага от всеки добър зъболекар, отнема повече време, но позволява правилното сдъвкване на храната и предотвратява задържането на храна между зъбите. След приключване на лечението зъбът изглежда така естествено, че не може да познаете къде е пломбата.

фотополимерна пломба възстановяване лечение болка писващ зъб кофердам изграждане

Дезинфекция и стерилизация

За да се грижим за здравето на вашата усмивка, отделяме време и влагаме внимание и прецизност в детайли, които остават скрити от вас, а именно дезинфекция и стерилизация на инструментариума и работните кабинети.

дезинфекция стерилизация зъболекарски инструменти хигиена

Корекция на изтрити зъби

Възстановяването на изтритите зъби зависи от това колко са изтрити и дали това води до проблеми в дъвкателната функция и темпоромандибуларната става. Много често пациентът не осъзнава, че има изтриване на зъбите, но при преглед от зъболекар може да се установи има ли изтриване и доколко то може да създаде проблеми.

изтрити зъби скърцане със зъби стискане

До какво води нелекуваният кариес?

Един нелекуван навреме кариес може да създаде множество проблеми. Едно най-честите усложнения е когато кариозният процес достигне до живата тъкан на зъба – пулпата и тя се възпали. Това състояние се нарича пулпит и обикновено е свързано със силен зъбобол.

пломба кариес пулпит

Храни, предизвикващи развитието на кариес

Балансираното и разнообразно хранене е в основата на нашето здраве, като не бива да се лишаваме от приема на въглехидрати, протеини и мазнини. Има ли храни обаче, чийто прекомерен прием би увредил нашите зъби? Отговорът е ‘’Да’’, като ще ги разделим в три групи и разясним за всяка по отделно как влияе върху нашите зъби.

пломба кариес вредни храни

Кои храни водят до разрушаване на зъбите?

Продължителният прием на определени храни и напитки може да наруши емайла и да доведе до зъбна ерозия - разрушаване на зъбите. Именно затова ограничаването на приема им е от изключително голямо значение за запазването на красивата усмивка.

вреда възстановяване храна зъбна ерозия

Лечение на периодонтит

Когато заболяванията на зъбите не се лекуват навреме, тогава от кариесът се получава възпаление на пулпата – пулпит, а неговото не лекуване преминава извън корена на зъба – в периодонталното пространство.

пломба кариес гранулом кореново лечение

Дентална грижа +

• Редовна грижа за зъбите и венците
  • Периодичен профилактичен преглед
  • Почистване на зъбен камък
  • 2 посещения годишно за 5 години
Цена 600 лвВиж повече

Създадохме пакета "Дентална грижа +" специално за всеки, който знае колко е важна редовната грижа за зъбите и венците. С пакета "Дентална Грижа +" не е необходимо да помните кога последно сте били на зъболекар, ние поемаме ангажимента да ви уведомим за всяко посещение и да се погрижим всичко да е наред със здравето на вашата усмивка.

Пакетът е предназначен за пациенти, които държат на редовната грижа за зъбите и венците и искат да я планират дългосрочно. С този пакет вие получавате 5 години сигурна грижа за своите венци и зъби на много изгодна цена. Цената на пакета се заплаща накуп. Пакетът се използва индивидуално. Включва преглед и почистване на зъбен камък 2 пъти годишно за следващите 5 години, като клиниката определя месеците през съответната година, в рамките на които можете да изберете удобен за вас час за посещение. Пакетът е подходящ за профилактика след приключило лечение на пародонтит, но не и за основна терапия на проблема.