д-р Лора Дупчанова

Усещате неприятен дъх в устата, чувствате зъбите си разместени? Кървене? Има болка, зачервяване, оток, гноене? Появата на някой от тези признаци отново означава възпаление на венците, което впоследствие може да обхване и подлежащата кост, ако не бъде лекувано.

Усещате неприятен дъх в устата (халитоза)

Най-често се дължи на недобра орална хигиена и задържане на плака и хранителни остатъци около зъбите. Под действието на йони в слюнката, плаката минерализира в зъбен камък, който може да бъде премахнат само в клинични условия чрез съвременна апаратура.

Чувствате зъбите си разместени

С прогреса на пародонталното заболяване, напредва и загубата на тъканите, които придържат зъбите и те започват леко да се преместват и завъртат. Пространството помежду им става по-голямо и лесно попадат остатъци от храна, които впоследствие са трудни за почистване. Често пациентите забелязват големи черни разстояния между зъбите си.

Зъбите са с оголени шийки, изглеждат по-дълги и се усещат по-големи.

Причината е отново загубата на кост около зъбите.

Кървене

Кървенето е един от основните признаци на възпалението, което съпътства пародонталните заболявания, и често е първото нещо, което кара пациентите да потърсят лекарска помощ. При пушачите кървене липсва или е в много малка степен. Обикновено при тях заболяването протича незабелязано и се установява на много по-късен етап.

Болка, зачервяване, оток, гноене

• Разклащане на зъби.
  • Загуба на зъби.

Как да разпознаем пародонтозата

• 1 - Натрупвания от плака;
  • 2 - Натрупвания на зъбен камък;
  • 3 - Зачервяване и оток на венеца, загуба на папили (признаци на възпаление);
  • 4 - Оголване на шииките, зъбите изглеждат по-дълги;
  • 5 - Загуба на зъб;

Състояние на венците след започване на лечението

Ние от дентална клиника Камбов, разработихме за своите пациенти пакет за лечение на пародонтит, в рамките на който сме си поставили за цел със съвместни усилия да овладеем наличния проблем. Пакетът включва 4 посещения в рамките на месец:

• Преглед и поставяне на диагноза;

Мотивация и обучение за правилна орална хигиена, както и подбор на най-подходящите средства за орална хигиена. В клиника Камбов вярваме, че добрата орална хигиена е абсолютно задължителна за постигането на желаните резултати;

• Проследяване на ефективността на орална хигиена и здравето на венците посредством индекси, които снемаме всеки път;
  • Изготвяне на индивидуална периокарта и елиминиране на причините за заболяването под нивото на венеца;
  • Реоценка на постигнатите резултати и изготвяне на индивидуален план за поддържащи визити. Предписване на допълнителна медикаментозна терапия, при необходимост.

Лечение на пародонтоза (пародонтит)?

Поддържането на здрави зъби зависи от пародонтално им здраве (състоянието на зъбоподдържащия апарат – венеца и костта). При наличие на прекомерно количество бактерии се стига до неговото възпалително и деструктивно заболяване, наречено пародонтит.

пародонтоза пародонтит кървене лош дъх гной загуба на зъб лечение

Гингивит по време на бременност

Нормално е по време на бременността да се наблюдават повишени нива на някои от половите хормони. Наред с всички промени, които настъпват в организма на жената по време на този период, се забелязва и изявено възпаление на венците дори при ниски нива на плаката. В резултат се наблюдава силно изявена симптоматика и дискомфорт. Промените започват през втория и третия триместър, като най-ясно изразени са около 8-мия месец.

гингивит бременност възстановяване орална хигиена

Гингивити като следствие от системни състояния и заболявания

Основната причина за пародонталните проблеми е лошата орална хигиена, създаваща предпоставки за развитие на микроорганизми. По този начин се развиват плак-индуцираните (причинени от плака) гингивални заболявания. Съществува обаче и друга голяма група – НЕплак-индуцирани гингивити. Те могат да бъдат причинени от специфични бактерии, вируси, гъбички, но също така и от системни заболявания, част от които ще разгледаме в настоящата статия.

гингивит болка възстановяване орална хигиена

Дентална грижа +

• Редовна грижа за зъбите и венците
  • Периодичен профилактичен преглед
  • Почистване на зъбен камък
  • 2 посещения годишно за 5 години
Цена 600 лвВиж повече

Създадохме пакета "Дентална грижа +" специално за всеки, който знае колко е важна редовната грижа за зъбите и венците. С пакета "Дентална Грижа +" не е необходимо да помните кога последно сте били на зъболекар, ние поемаме ангажимента да ви уведомим за всяко посещение и да се погрижим всичко да е наред със здравето на вашата усмивка.

Пакетът е предназначен за пациенти, които държат на редовната грижа за зъбите и венците и искат да я планират дългосрочно. С този пакет вие получавате 5 години сигурна грижа за своите венци и зъби на много изгодна цена. Цената на пакета се заплаща накуп. Пакетът се използва индивидуално. Включва преглед и почистване на зъбен камък 2 пъти годишно за следващите 5 години, като клиниката определя месеците през съответната година, в рамките на които можете да изберете удобен за вас час за посещение. Пакетът е подходящ за профилактика след приключило лечение на пародонтит, но не и за основна терапия на проблема.