Лош дъх. Причини и начини за справяне с проблема

д-р Светлана Стоянова

Лошият дъх, който се появява без конкретна причина (например след консумиране на силно подправена храна), обикновенно означава, че е необходимо да посетите зъболекар, който да локализира източника на проблема.

Всеки човек през живота си се е сблъсквал с лош дъх в устата (халитоза). Какво представлява неприятното ухание и кога появата му е основателна причина за притеснения и дава повод за консултация със зъболекар?

Халитозата, както знаем , е неприятна миризма, която се усеща от устата. Понякога тя е толкова силна, че се усеща дори при вдишване и издишване. Този проблем често кара хората да се изолират и да избягват да разговарят с другите, тъй като се притесняват и това влияе на тяхното самочувствие. В тези случаи, казват специалистите от дентална клиника Камбов в София, притесненията са напълно основателни, тъй като това говори за наличието на проблем! В подобна ситуация е добре да се обърнете към добър зъболекар!

Задължително е на проблема да се обърне сериозно внимание и да бъде установен източникът за появата на лошия дъх. Първата стъпка е посещението при зъболекар.

Имате неправилна устна хигиена

Повечето хора смятат, че миенето на зъби два пъти дневно е достатъчно. Правят го принципно, без да се замислят, че всъщност не честотата, а начинът на миене е по-важен. Трябва да се прави разлика дали едни зъби са мити, или са чисти. Недоброто почистване на зъбите и междузъбните пространства води до задържането на храна и плака, а това води до появата на лош дъх, причина номер едно за появата на проблема. Вашият зъболекар ще ви направи обстоен преглед и ще ви помогне да подобрите техниката си на миене, така че да бъде тя ефективна.

Имате натрупан зъбен камък

Натрупаният зъбен камък издава колко често посещавате своя зъболекар и дали се грижите за устната си хигиена! Образуването на зъбен камък е вследствие от тютюнопушене и неправилна устна хигиена. Това е задържане на плака и хранителни остатъци, които, ако не бъдат отстранени навреме, се втвърдяват. Зъбният камък крие не само много рискове за здравето на зъбите и венците, а и е поредната причина за появата на лош дъх. Зъболекарят ще отстрани нежеланите натрупвания и ще ви даде съвети и насоки за по-добра грижа за зъбите.

Има случаи, когато причината за появата на халитоза не е от устната кухина

• Вирусно заболяване или настинка. По време на зимните месеци често сме атакувани от вируси. Когато организмът ни боледува, дъхът в устата се променя.
  • Диабет, проблеми с бъбреците, белодробни заболявания, хормонални проблеми и други. При наличието на някое от изброените заболявания дъхът става тежък и има различна специфична миризма. В тези случаи трябва да се обърнете към вашия личен лекар.

Лош дъх в устата

• Сутрин след ставане от сън. Това е напълно нормално! Когато спите, организмът ви произвежда значително по-малки количества слюнка, и това позволява развитието на бактерии, отговарящи за лошия дъх.
  • При сухота в устата. Честото пиене на вода е полезно, тъй като когато устата пресъхва, се появява лош дъх.
  • Лош дъх от глад. Спазването на постоянни диети и гладуването влияят неблагоприятно на дъха в устата.
  • Когато вземате лекарства. Вземането на лекарства също оказва влияние върху дъха в устата. Хубавото е, че след приключването на приема нещата бързо се оправят.
  • Алкохол и тютюнопушене. Това са две основни причини за неприятен дъх от устата, особено когато са в комбинация. Препоръчително е пушачите да посещават редовно своя зъболекар, за да правят профилактика и да се предпазят от появата на лош дъх вследствие на тютюнопушене.
  • Храна, сосове, подправки. В днешно време в менюто навлязоха все по-екзотични и пикантни подправки, които се използват при приготвянето на храната. Някои от тях оказват влияние на дъха ни не само през целия ден, а и на следващия. Кои са тези храни ще поясним допълнително, като отделим внимание и на някои бързи трикове за свеж дъх и справяне с неприятна миризма в устата.

Бруксизъм и бруксомания (стискане или скърцане на зъби) са често срещани и пренебрегвани проблеми. Много хора дори не знаят, че ги имат, но са наясно с някои от симптомите за тях, без да осъзнават от какво се предизвикват. Нека разясним какво се крие зад термините бруксомания и бруксизъм.

стискане скърцане бруксизъм бруксомания зъби

Зъболекар, страх, болка

Много хора изпитват ужас от мисълта, че трябва да посетят стоматологичния кабинет, и отлагат срещата си със зъболекар. Какви са оръжията на съвременното зъболечение за справяне със страха и болката? Днес акцентът в лечението е изцяло върху комфорта на пациента на стола.

зъболекар страх болка безболезнено лечение

6 митa за почистването на зъбния камък

Сигурни сме, че тези митове за почистването на зъбен камък са Ви познати, а някои от тях е възможно и да Ви звучат логично. В тази статия ще отговорим на 6-те най-често срещaни мита в нашата практика.

почистване орална хигиена зъбен камък

Почистване на зъбен камък

Почистването на зъбен камък е част от профилактиката и поддържането на здрави зъби. Натрупаното количество издава колко често посещавате своя зъболекар. Но какво представлява всъщност зъбният камък?

пломба липсващ зъб почистване зъбен камък профилактика венци болка лечение

Цялостна грижа за зъбите

Въпреки че отнема само няколко минути на ден, правилната грижа за зъбите е ключова за запазването на тяхното здраве. Посещавайте своя зъболекар редовно и при всяко посещение сверявайте доколко правилно се грижите за зъбите си!

профилактика четка за зъби паста за зъби конец за зъби вода за уста

Електрическа или обикновена четка за зъби

Най-важното, което трябва да знаете при избора между електрическа и обикновена четка за зъби, е, че между тях няма разлика. Важна е техниката, която ще приложите при миене. За постигането на най-добри резултати в миенето на зъбите винаги може да се обърнете към своя зъболекар. Той ще провери как се справяте и има ли участъци, които пропускате.

електрическа четка за зъби обикновена четка за зъби

Кои храни водят до разрушаване на зъбите?

Продължителният прием на определени храни и напитки може да наруши емайла и да доведе до зъбна ерозия - разрушаване на зъбите. Именно затова ограничаването на приема им е от изключително голямо значение за запазването на красивата усмивка.

вреда възстановяване храна зъбна ерозия

Причини за оцветявания по зъбите

Красивите и искрящо бели зъби говорят за спазването на добра орална хигиена и стриктна грижа. Въпреки това естественият цвят на зъбите е индивидуална характеристика на човека и може да варира от различни нюанси на бялото до жълтеникав цвят. Колкото и да се стараем обаче, има фактори, които могат да повлияят на оцветяванията. В настоящата статия ще разгледаме причинителите, които заслепяват бляскавата ни усмивка.

профилактика петна по зъбите оцветявания по зъбите

Дентална грижа +

• Редовна грижа за зъбите и венците
  • Периодичен профилактичен преглед
  • Почистване на зъбен камък
  • 2 посещения годишно за 5 години
Цена 600 лвВиж повече

Създадохме пакета "Дентална грижа +" специално за всеки, който знае колко е важна редовната грижа за зъбите и венците. С пакета "Дентална Грижа +" не е необходимо да помните кога последно сте били на зъболекар, ние поемаме ангажимента да ви уведомим за всяко посещение и да се погрижим всичко да е наред със здравето на вашата усмивка.

Пакетът е предназначен за пациенти, които държат на редовната грижа за зъбите и венците и искат да я планират дългосрочно. С този пакет вие получавате 5 години сигурна грижа за своите венци и зъби на много изгодна цена. Цената на пакета се заплаща накуп. Пакетът се използва индивидуално. Включва преглед и почистване на зъбен камък 2 пъти годишно за следващите 5 години, като клиниката определя месеците през съответната година, в рамките на които можете да изберете удобен за вас час за посещение. Пакетът е подходящ за профилактика след приключило лечение на пародонтит, но не и за основна терапия на проблема.