д-р Младен Камбов

Арсенът е токсичен, а съответно и опасен при невнимателна употреба. Ето защо в дентална клиника Камбов не използваме арсен. Съществуват безопасни съвременни алтернативи за справяне с болката.

От дълго време арсенът се използва за умъртвяване на зъба и облекчаване на болките при възпаление. Но дали този метод е безопасен и това ли е единственият начин за справяне с болките при възпаление на зъбите? Отговорът на тези въпроси е: не! Затова в дентална клиника Камбов в София не използваме арсен. Арсенът е токсичен и това го прави опасен при невнимателна употреба, както и ненужен в съвременното зъболечение, особено при наличието на достатъчно добри упойки, които за минути елиминират болката, след което нервът може да се отстрани без опасност за организма. Една от големите опасности при използването на арсена е, че при недобро запечатване на зъба арсенът може да попадне в междузъбното пространство, където да некрозира венеца и дори костта. Тази опасност е още по-голяма, ако арсенът се използва при бременни, затова неговото използване при тях е противопоказно.

Умъртвен зъб с арсен

Справянето с последствията включва:

• премахване на некрозиралата тъкан;
  • ако се наложи, изваждане на зъба;
  • почистване на костните секвестри (умъртвена кост);
  • назначаване на антибиотик.

Друг по-рядко срещан проблем е предозирането с препарата, което може да доведе до болки в корема, повръщане, обърканост, разстройство и други. При употребата му и поява на някой от симптомите е добре веднага да се обърнете към своя зъболекар или личен лекар. Често след поставянето на арсена болките продължават. Това се дължи на факта, че той не е поставен на правилното място или е в недостатъчно количество. Какво се прави в този случай? Поставя се упойка, която елиминира болката, след което се сваля временната пломба, арсенът се премахва и се изважда нервът, докато все още сте под упойка. По този начин се избягват възможните усложнения от използването на арсена и проблемът се решава по най-бързият начин.

В днешно време употребата на арсен е все по-ограничена и отстъпва място на съвременните методи на лечение.

• Пълна промяна

Всички теми свързани с това как да се сдобием с по-красива усмивка.

• Ортодонтско лечение

Всичко за коригирането на захапката и отстраняването на зъбно-челюстните деформации.

• Пародонтология

Как да надвием пародонтозата? Какво да правим, когато имаме проблеми с венците?

• Изваждане на мъдреци

Най-важната информация за изваждането на зъби и подготовката за предстоящи хирургични намеси.

• Съветите на вашия зъболекар

Полезна и интересна информация, както и съвети за здравето на вашите зъби.

Въпроси и отговори

Премахване на счупен инструмент в зъб

Фрагментите от стоматологични инструменти в кореновите канали създават предпоставки за запушването им и появата на по-големи проблеми. Премахването им може да бъде извършено с прецизност само от специалист с богат опит.

премахване счупен инструмент лечение болка писващ зъб

Лечение на коренови канали

Успехът на лечението на кореновите канали зависи до голяма степен от компетентноста на един зъболекар и от технологиите, които той използва. Един добър зъболекар, за да е сигурен, че е достигнал до края на канала и ще успее да дезинфекцира целия канал, използва апекслокатор.

коренови канали лечение корен кофердам микроскоп коронка мост

Ноел Координатор пациенти

Силви Координатор пациенти