Защо лечението на пародонтит изисква време?

Д-р Мерилин Бориславова

За лечението на пародонтитът е изключително важна съвместната работа с пациента. Необходимо е желание, търпение и усилия, както от страна на пациентите, така и от лекарите. Процесът на лечение е строго индивидуален и изисква време и постоянство.

Каква е целта на пародонталното лечение?

Когато дойде пациент с пародонтит (пародонтоза) в нашата клиника, ние преди да пристъпим към лечение - провеждаме разговор с пациента и му обясняваме какъв е първоизточникът на заболяването и как можем с общи усилия да предотвратим неговото развитие. Целта ни е още преди да сме започнали лечението, пациентът да знае какво го очаква и каква ще бъде неговата роля в пародонталната терапия.

Парадонтит

Как протича лечението?

Лечението е свързано с усилия и мотивация както от страна на денталния лекар, така и от страна на пациента. Ключов фактор, който гарантира успех, е поддържане на ефективна лична орална хигиена в домашни условия. За тази цел, наша практика е да обучим пациента на правилните техники на четкане, както и да му дадем съвети за подходящите за неговия случай средства. По време на лечението му създаваме индивидуална перио карта, която е наш навигатор за ефективността на лечението и правим дълбоко почистване на зъбен камък под и над нивото на венеца. След постигане на пародонтално здраве, което е свързано с липса на кървене и възпаление на венците, поддържащите визити са основният фактор, свързан с дългосрочността на постигнатите резултати.

Преди лечението

Защо лечението изисква време?

Целта е максимално дълго запазване на естествените зъби, както и редуциране на подвижността им. Това осигурява комфорт и за пациента. Ето защо ние, в Дентална клиника Камбов в София, обръщаме особено внимание на поддръжката на постигнатото пародонтално здраве във времето. Изключително важно е пациентът да бъде стриктен в този процес и да следства напътствията на своя лекар.

Какво е значението на пародонталните индекси?

В началото на пародонталното лечение се снемат хигиенен индекс (той показва покрити от плака зъбни повърхности в проценти) и индекс на кървене (той показва кървящи места в съзъбието в проценти). Те са обективни критерии за оценка на състоянието и имат ключова роля, защото показват каква е степента на възпаление на венците, както и каква е активността на заболяването. След края на терапията се прави реоценка на състоянието със същите два индекса. Въз основа на новите им стойности може да се определи успеха от терапията и да се назначат поддържащи визити.

След лечението

На какъв интервал трябва да бъдат поддържащите визити?

Интервалите са строго индивидуални и могат да се променят във времето, въз основа на това как се справя пациентът вкъщи с почистването на зъбите и поддържането на здрави венци. Най-често те са на 2-3 месеца.

• Пълна промяна

Всички теми, свързани с това как да се сдобием с по-красива усмивка.

• Пародонтология

Как да надвием пародонтозата? Какво да правим, когато имаме проблеми с венците?

• Невидима ортодонтия

Всичко за коригиране на несъвършенствата, които се дължат на неправилно подреждане на зъбите.

• Изваждане на мъдреци

Всичко, което е необходимо да знаете за изваждането на зъби или предстоящи хирургични намеси.

• Други

Полезна и интересна информация, свързана със здравето на вашите зъби.

Лечение на гингивит

Гингивитът е възпаление на венците, което е обратимо при своевременно лечение. Много важно е пациентите да познават първите признаци, за да потърсят дентална помощ преди заболяването да обхване по-дълбоките тъкани и да се превърне в пародонтит.

гингивит кървене на венците болка във венците

Какво представлява гингивитът?

Гингивитът е възпаление на венците, което е свързано с наличието на плака и/или зъбен камък. Много често пациентът не може да ги види сам - затова препоръчваме честите профилактични прегледи при лекар по дентална медицина, който може да диагностицира това заболяване.

гингивит кървене на венците болка във венците

Лечение на пародонтоза (пародонтит)?

Поддържането на здрави зъби зависи от пародонтално им здраве (състоянието на зъбоподдържащия апарат – венеца и костта). При наличие на прекомерно количество бактерии се стига до неговото възпалително и деструктивно заболяване, наречено пародонтит.

пародонтоза пародонтит кървене лош дъх гной загуба на зъб лечение

Какво се случва, когато гингивитът не е лекуван навреме?

Нелекуваният гингивит често прераства в пародонтално заболяване (пародонтоза). То води до стопяване на костта, а впоследствие и до загуба на зъбите. На този етап е от изключително важно значение пациентът да потърси професионална помощ и да се подложи на пародонтална терапия.

гингивит болка кървене на венците орална хигиена

Гингивит по време на бременност

Нормално е по време на бременността да се наблюдават повишени нива на някои от половите хормони. Наред с всички промени, които настъпват в организма на жената по време на този период, се забелязва и изявено възпаление на венците дори при ниски нива на плаката. В резултат се наблюдава силно изявена симптоматика и дискомфорт. Промените започват през втория и третия триместър, като най-ясно изразени са около 8-мия месец.

гингивит бременност възстановяване орална хигиена

Как да разпознаем пародонтозата (пародонтита)?

Усещате неприятен дъх в устата, чувствате зъбите си разместени? Кървене? Има болка, зачервяване, оток, гноене? Появата на някой от тези признаци отново означава възпаление на венците, което впоследствие може да обхване и подлежащата кост, ако не бъде лекувано.

пародонтоза пародонтит кървене лош дъх загуба на зъб

Ели Координатор

Божидар Дентален асистент