Постоперативна чувствителност

д-р Лора Дупчанова

Понякога дори след успешно проведено лечение на кариеси е възможно пациентът да усеща болка на мястото на пломбата. Ако болката не отшуми, консултирайте се с добър стоматолог.

“Направиха ми пломба, но зъбът продължава да ме боли!”

Постоперативната чувствителност е чест проблем, с който се сблъскват някои пациенти след направата на фотополимерна пломба. Добрият стоматолог е способен да диагностицира причината.

Два кариеса на съседни зъби

След поставяне на пломби

По-честите причини за този проблем са:

• Зъбът е оставен по-висок спрямо останалите зъби: направата на всяка пломба непременно трябва да завърши с проверяване на височината ѝ спрямо зъбите, с които контактува. Зъбът не бива да се усеща по-висок, а останалите зъби в зъбната редица трябва да контактуват нормално. В противен случай зъбът се натоварва прекомерно, което се изразява с появата на болка. Трябва да се обърнете към вашия стоматолог, който да нагласи пломбата ви, което ще отнеме не повече от десетина минути. Това е най-лесната за корекция причина за чувствителност.

• Неправилен протокол на работа по време на изработване на пломбата: добрият стоматолог знае колко е важна прецизността по време на работа. Използването на кофердам, който изолира зъба от течностите в устната кухина, стриктното спазване на протокола на изграждане на връзката между композита и зъба и послойното нанасяне на композита са само част от условията за добре направената пломба. Ако това е така във вашия случай, е добре пломбата да бъде направена отново, след като са изключени други причини за чувствителност, което обикновено отнема около час.

• Кариесът е бил прекалено дълбок: при дълбок кариес процесът достига много близо до нерва на зъба. В такъв случай често се наблюдава болка в дните след направата на пломбата. Ако тази болка обаче продължи по-дълго и започва да се проявява спонтанно или нощно време, трябва да посетите вашия стоматолог, за да предприеме той необходимите мерки - провеждане на кореново лечение, което обикновено е свързано с две посещения в кабинета.

С грижа за здравето на нашите пациенти

Кой ще вилекува?

Свържете се с нас Станете част от екипа

Доверието между лекар и пациент е от изключително значение за нас, а то се гради стъпка по стъпка.

Зъболекар

д-р Лора Дупчанова Зъболекар

Не просто екип, а оркестър

Кой ще се погрижиза вас?

Свържете се с нас Станете част от екипа

Ще се погрижим да не ви липсва нищо на зъболекарския стол, а накрая ще ви изпратим с усмивка.

Администратор

Мадлена Дочева дентален асистент

Стелиана Тaшкова дентален асистент

Ще ви накараме да забравите, че сте на зъболекар

Кой ще випосрещне?

Свържете се с нас Станете част от екипа

Усмихнати и позитивни, те ще се погрижат да се почувствате специални.

Дентален асистент

Магдалена Радка, Радослава Администратори