Липсва ми зъб, какво мога да направя?

д-р Младен Камбов

Ако един от зъбите липсва, започват бавни, но сигурни промени. Макар и често тези промени да протичат безболезнено, се превръщат в причина за нови проблеми. Ако не бъдат взети мерки, има опасност от по-сериозни усложнения.

Много пациенти имат поне по един изваден зъб. По-лошото е, че след като е изваден, те си мислят, че са решили проблема си, не осъзнавайки, че са създали нов и много по-опасен проблем. Правилно подредените зъби действат като добре смазана машина, която поема немалко натоварване при своята дейност, затова всеки добър зъболекар ще посъветва пациентите си да лекуват зъба, ако има шанс за лечението, пред това да бъде изваден.

Липсващ зъб

Ако един от зъбите липсва, започват промени, бавни, но сигурни. Пациентът започва да се храни от другата страна. Съседните зъби започват да се накланят към мястото на извадения зъб, като така създават условия за задържане на храна и затрудняват почистването в тази област. Костта на мястото на извадения зъб започва да атрофира. Срещуположният на извадения зъб започва да прораства и по този начин да блокира свободните движения на челюстите. Вследствие на затрудненото почистване венците около тези зъби се възпаляват и започват да кървят, като след време започват да се оголват. Ако не се вземат мерки навреме, тези зъби в резултат на възпалението и на факта, че не поемат дъвкателното натоварване по правилен начин, започват да се разклащат и скоро и те могат да бъдат изгубени, което усложнява и оскъпява лечението още повече. А най-страшното е, че подобни процеси в повечето случаи са бавни и безболезнени, докато не стане твърде късно. Консултирайте се със своя зъболекар, за да избегнете промени с останалите зъби.

Промени при липсващ зъб

Какви са възможностите?

Когато липсва един зъб, от голямо значение е кой е той, преди колко време е изваден, каква е причината да се извади и какво е състоянието на съседните зъби, а също така и състоянието на венците и костта в тази област. Наред с наличието на кариеси, тези факти са сред основните неща, на които обръщаме внимание при прегледа в дентална клиника Камбов в София.

Имплантологията е дисциплина в зъболечението, която откри нови хоризонти за лечение на дефектите на зъбните редици. Имплантът е една от възможностите, които вашият зъболекар ще ви предложи за заместване на липсващия зъб. На неговото място се поставя титаниев винт, който замества корена на липсващия зъб. След определен период от време, необходим за остеоинтеграция (вкостяване) на импланта, на него се завива титаниева надстройка, върху която се поставя коронка, възстановяваща липсващия зъб.

• Недостатък: Висока цена - 1200-2500лв, поради което невинаги е възможно поставянето им.
  • Предимство: Висок процент на успеваемост, запазва се височината на костта, не се засягат съседните зъби и почистването е по-лесно, отколкото при мостовите конструкции.

Друга възможност, която вашият зъболекар може да ви предложи, е изработването на мостова конструкция. Съседните на дефекта зъби се изпиляват (намалява се техният размер), за да може да послужат като мостоносители, на които да се захване мостът. Предимства: възстановява се дефектът в зъбните редици, както и функционалността на съзъбието; добър естетичен резултат. По-ниска цена от имплантите. Недостатъци: засягат се съседните зъби, които е възможно да са здрави, при някои случаи се налага те да бъдат умъртвени.

Трябва ли да се вадят мъдреци?

вадене мъдрец болка възстановяване

Възстановяване след изваждане на зъб

Когато се налага изваждане на зъб е добре да бъдете подготвени, затова ще отговорим на най-важните въпроси, които трябва да знаете след изваждане на зъб: какво да очаквате в първия ден след вадене на зъб, кога е разрешено храненето и какво е позволено да се яде, ще се появи ли болка и каква грижа за зъбите трябва да се полага.

вадене на зъб възстановяване поставяне на зъб

Често задавани въпроси, свързани с ваденето на мъдреци

вадене мъдрец болка възстановяване

Какво да очаквам след вадене на мъдрец?

Когато се налага изваждане на мъдрец от първостепенна важност е то да бъде извършено професионално, а грижата след изваждането му е ключовият фактор за безпроблемното възстановяване. Ето отговорите на най-често задаваните въпроси, свързани с грижата след изваждане на мъдрец.

вадене на мъдрец възстановяване поставяне на зъб

Дигитален дизайн

• Първоначален преглед и фото заснемане
  • Дигитален дизайн
  • Восъчен проект на зъбите
  • План на лечение
Цена 250 лвВиж повече

Ние в дентална клиника Камбов направихме пакета "Дигитален дизайн на усмивката", за да се видите със своята нова усмивка, без да пилим зъбите, без допълнителни разходи, просто усмивката, която винаги сте желали.

Пакетът е предназначен за пациенти, които искат да видят как би изглеждала усмивката им, преди да решат да започнат лечение. Пакетът включва преглед, фото заснемане и видео интервю, отпечатъци от челюстите, компютърен дизайн на усмивката, восъчен проект и директна проба в устата. Изискват се 3 посещения.