Дезинфекция и стерилизация

д-р Светлана Стоянова

Сигурността е сред нашите приоритети. Има много процеси, които остават скрити от погледа на пациентите, но без тях лечението не би било качествено и ефективно. Такива процеси са дезинфекцията и стерилизацията.

За да се грижим за здравето на вашата усмивка, в дентална клиника Камбов в София отделяме време и влагаме внимание и прецизност в детайли, които остават скрити от вас, а именно дезинфекция и стерилизация на инструментариума и работните кабинети.

Важните процеси, невидими за пациента

Какво включват дезинфекцията и стерилизацията?

След приключване работа с пациента всички инструменти се подлагат на щателна стерилизационна обработка: 60 мин. експозиция в дезинфекционен разтвор, след което се измиват и опаковат в еднократни пакети и се автоклавират за 60 мин. при температура от 134 градуса. Качеството на стерилизация се контролира от индикатори, които са обозначени върху опаковъчната хартия. Така обработените инструменти гарантират на зъболекаря и пациента безопасността на тяхното общо здраве, липсата на риск от кръстосана инфекция.

Орална хигиена

Не е рядкост някой пациент да дойде в клиниката с конкретен проблем и да се окаже, че не полага достатъчно грижи за своите зъби.

Постоперативна чувствителност

Постоперативната чувствителност е чест проблем, с който се сблъскват някои пациенти след направата на фотополимерна пломба. Добрият стоматолог е способен да диагностицира причината.

пломба липсващ зъб възстановяване мост коронка фасети болка

Коригиране на счупен зъб

Счупването на зъб е състояние, което често изисква спешна намеса от зъболекар. Причините за него могат да бъдат много и от различен характер. Възстановяването му зависи от това на какво ниво е счупен зъбът и дали е засегнат нервът или не.

счупен зъб възстановяване лечение болка писващ зъб

Причини за подмяната на пломби

Освен вторичния кариес, съществуват и други фактори за подмяната на пломби: когато при възстановяването на зъбите не са постигнати форми, които максимално се доближават до анатомичните, или когато е използван неподходящ материал, например.

пломба кариес счупен зъб профилактика венци възпаление здрави зъби амалгама

Кога трябва да бъде подменена една пломба?

Професионалните умения, прецизността в работата и качествените материали удължават живота на пломбата. Най-честата причина за смяната на вече поставена пломба е наличието на вторичен кариес.

болка красива усмивка кариес вторичен кариес фотополимерна пломба

Опасности при самодиагностициране

Често пациентите търсят информация за своите оплаквания, преди да дойдат на преглед в клиниката. Това води до предварително формиране на грешно мнение, което не е базирано на научни факти, и създава допълнителни опасности.

пломба кариес лечение

Кои са вредните навици, които водят до ортодонтски деформации?

Още в ранна детска въздраст се формира правилната захапка и зъбите се подреждат в зъбната дъга. Някои вредни навици обаче, могат да възпрепиятстват този процес и да доведат до ортодонстки деформации.

вредни навици дълбока захапка отворена захапка протрузия ретрузия

Често задавани въпроси, свързани с ваденето на мъдреци

вадене мъдрец болка възстановяване

Фотополимерна пломба

Възстановяването на анатомичните форми на зъба се прилага от всеки добър зъболекар, отнема повече време, но позволява правилното сдъвкване на храната и предотвратява задържането на храна между зъбите. След приключване на лечението зъбът изглежда така естествено, че не може да познаете къде е пломбата.

фотополимерна пломба възстановяване лечение болка писващ зъб кофердам изграждане

Корекция на изтрити зъби

Възстановяването на изтритите зъби зависи от това колко са изтрити и дали това води до проблеми в дъвкателната функция и темпоромандибуларната става. Много често пациентът не осъзнава, че има изтриване на зъбите, но при преглед от зъболекар може да се установи има ли изтриване и доколко то може да създаде проблеми.

изтрити зъби скърцане със зъби стискане

До какво води нелекуваният кариес?

Един нелекуван навреме кариес може да създаде множество проблеми. Едно най-честите усложнения е когато кариозният процес достигне до живата тъкан на зъба – пулпата и тя се възпали. Това състояние се нарича пулпит и обикновено е свързано със силен зъбобол.

пломба кариес пулпит

Храни, предизвикващи развитието на кариес

Балансираното и разнообразно хранене е в основата на нашето здраве, като не бива да се лишаваме от приема на въглехидрати, протеини и мазнини. Има ли храни обаче, чийто прекомерен прием би увредил нашите зъби? Отговорът е ‘’Да’’, като ще ги разделим в три групи и разясним за всяка по отделно как влияе върху нашите зъби.

пломба кариес вредни храни

Кои храни водят до разрушаване на зъбите?

Продължителният прием на определени храни и напитки може да наруши емайла и да доведе до зъбна ерозия - разрушаване на зъбите. Именно затова ограничаването на приема им е от изключително голямо значение за запазването на красивата усмивка.

вреда възстановяване храна зъбна ерозия

Лечение на периодонтит

Когато заболяванията на зъбите не се лекуват навреме, тогава от кариесът се получава възпаление на пулпата – пулпит, а неговото не лекуване преминава извън корена на зъба – в периодонталното пространство.

пломба кариес гранулом кореново лечение

Дентална грижа +

• Редовна грижа за зъбите и венците
  • Периодичен профилактичен преглед
  • Почистване на зъбен камък
  • 2 посещения годишно за 5 години
Цена 600 лвВиж повече

Създадохме пакета "Дентална грижа +" специално за всеки, който знае колко е важна редовната грижа за зъбите и венците. С пакета "Дентална Грижа +" не е необходимо да помните кога последно сте били на зъболекар, ние поемаме ангажимента да ви уведомим за всяко посещение и да се погрижим всичко да е наред със здравето на вашата усмивка.

Пакетът е предназначен за пациенти, които държат на редовната грижа за зъбите и венците и искат да я планират дългосрочно. С този пакет вие получавате 5 години сигурна грижа за своите венци и зъби на много изгодна цена. Цената на пакета се заплаща накуп. Пакетът се използва индивидуално. Включва преглед и почистване на зъбен камък 2 пъти годишно за следващите 5 години, като клиниката определя месеците през съответната година, в рамките на които можете да изберете удобен за вас час за посещение. Пакетът е подходящ за профилактика след приключило лечение на пародонтит, но не и за основна терапия на проблема.