Коригиране на счупен зъб

д-р Младен Камбов

Има няколко възможни начина за възстановяване на счупен зъб, в зависимост от това каква част от него липсва и дали е засегнат нервът: с естетична пломба, с металокарамична или изцяло керамична коронка.

Счупването на зъб е състояние, което често изисква спешна намеса от зъболекар. Причините за него могат да бъдат много и от различен характер. Възстановяването му зависи от това на какво ниво е счупен зъбът и дали е засегнат нервът или не.

Ако е отчупена само малка част от зъба, без да засяга нерва и е над нивото на венеца, възстановяването му е лесно и безпроблемно. Всеки зъболекар може да го възстанови само с помощта на естетична пломба.

Счупен зъб

Ако обаче е засегнат и нервът, е необходимо зъбът да се умъртви и след това да се възстанови с естетична пломба. Ако е отчупена по-голямата част от него, се налага да се постави металокерамична или изцяло керамична коронка.

Завършена корекция на счупен зъб

Коригиране на счупен зъб

Най-голям проблем представляват фрактурите, които са под нивото на венеца. Практиката ни в дентална клиника Камбов в София показва, че много често се налага тези зъби да бъдат извадени, тъй като възстановяването им е невъзможно. При определени случаи вашият зъболекар може да направи удължаване на клиничната коронка, с което да се спаси зъбът, но това невинаги е възможно.

Орална хигиена

Не е рядкост някой пациент да дойде в клиниката с конкретен проблем и да се окаже, че не полага достатъчно грижи за своите зъби.

Усмивка на годината

Д-р Камбов е победител в категория "Имплантологичен случай" в "Усмивка на годината" 2018 - най-престижният конкурс за дентална медицина в България, събиращ най-добрите специалисти от цялата страна.

усмивка на годината 2018 пълна промяна усмивка награда имплантология

Постоперативна чувствителност

Постоперативната чувствителност е чест проблем, с който се сблъскват някои пациенти след направата на фотополимерна пломба. Добрият стоматолог е способен да диагностицира причината.

пломба липсващ зъб възстановяване мост коронка фасети болка

Причини за подмяната на пломби

Освен вторичния кариес, съществуват и други фактори за подмяната на пломби: когато при възстановяването на зъбите не са постигнати форми, които максимално се доближават до анатомичните, или когато е използван неподходящ материал, например.

пломба кариес счупен зъб профилактика венци възпаление здрави зъби амалгама

Кога трябва да бъде подменена една пломба?

Професионалните умения, прецизността в работата и качествените материали удължават живота на пломбата. Най-честата причина за смяната на вече поставена пломба е наличието на вторичен кариес.

болка красива усмивка кариес вторичен кариес фотополимерна пломба

Пълна промяна - от негативна към позитивна линия на усмивката

Линията на усмивката играе голяма роля в естетиката на лицето. Тя се формира от параболата, която се образува от вермилиона на долната устна при усмивка. Понякога, за да изглежда усмивката красива, се налага корекция на предните зъби. Благодарение на дигиталния дизайн на усмивката, нашите пациенти могат да видят крайния резултат от лечението.

лечение красива усмивка пълна промяна дигитален дизайн отлични резултати

Опасности при самодиагностициране

Често пациентите търсят информация за своите оплаквания, преди да дойдат на преглед в клиниката. Това води до предварително формиране на грешно мнение, което не е базирано на научни факти, и създава допълнителни опасности.

пломба кариес лечение

Зъбни коронки - видове и поставяне

Зъбът, който се облича с коронка, подлежи на предварителна подготовка. Изпилява се с прагова препарационна граница, която се намира под нивото на венеца. След изпиляването вашият зъболекар ще изработи временна коронка, която ще постави, докато стане готова постоянната.

коронки металокерамика цирконий керамика

Кои са вредните навици, които водят до ортодонтски деформации?

Още в ранна детска въздраст се формира правилната захапка и зъбите се подреждат в зъбната дъга. Някои вредни навици обаче, могат да възпрепиятстват този процес и да доведат до ортодонстки деформации.

вредни навици дълбока захапка отворена захапка протрузия ретрузия

Често задавани въпроси, свързани с ваденето на мъдреци

вадене мъдрец болка възстановяване

Фотополимерна пломба

Възстановяването на анатомичните форми на зъба се прилага от всеки добър зъболекар, отнема повече време, но позволява правилното сдъвкване на храната и предотвратява задържането на храна между зъбите. След приключване на лечението зъбът изглежда така естествено, че не може да познаете къде е пломбата.

фотополимерна пломба възстановяване лечение болка писващ зъб кофердам изграждане

Избелване на зъби в домашни условия

Когато стане дума за избелване, много хора автоматично се сещат за стандартната процедура в денталния кабинет. В съвременната стоматология обаче все по-препоръчвана започва да бъде системата за домашно избелване.

избелване домашно избелване красиви зъби здрави зъби

Дезинфекция и стерилизация

За да се грижим за здравето на вашата усмивка, отделяме време и влагаме внимание и прецизност в детайли, които остават скрити от вас, а именно дезинфекция и стерилизация на инструментариума и работните кабинети.

дезинфекция стерилизация зъболекарски инструменти хигиена

Адхезивен мост

В случаите, когато има липсващ зъб, но разстоянието между зъбите не е достатъчно за имплант или няма достатъчно кост за имплантиране, всеки добър зъболекар ще вземе идеалното решение - изграждане на адхезивен мост.

адхезивен мост затваряне на разстояние поставяне на зъб

Корекция на изтрити зъби

Възстановяването на изтритите зъби зависи от това колко са изтрити и дали това води до проблеми в дъвкателната функция и темпоромандибуларната става. Много често пациентът не осъзнава, че има изтриване на зъбите, но при преглед от зъболекар може да се установи има ли изтриване и доколко то може да създаде проблеми.

изтрити зъби скърцане със зъби стискане

До какво води нелекуваният кариес?

Един нелекуван навреме кариес може да създаде множество проблеми. Едно най-честите усложнения е когато кариозният процес достигне до живата тъкан на зъба – пулпата и тя се възпали. Това състояние се нарича пулпит и обикновено е свързано със силен зъбобол.

пломба кариес пулпит

Избелване на умъртвени и потъмнели зъби

Много хора смятат, че за потъмнелите, преоцветени или умъртвени зъби няма какво да се направи, но това далеч не е така. Има редица начини да върнем обратно красивата ви усмивка, при това по възможно най-щадящия начин.

орална хигиена избелване умъртвен зъб потъмнели зъби здрави зъби фасети

Храни, предизвикващи развитието на кариес

Балансираното и разнообразно хранене е в основата на нашето здраве, като не бива да се лишаваме от приема на въглехидрати, протеини и мазнини. Има ли храни обаче, чийто прекомерен прием би увредил нашите зъби? Отговорът е ‘’Да’’, като ще ги разделим в три групи и разясним за всяка по отделно как влияе върху нашите зъби.

пломба кариес вредни храни

Поставяне на зъб без хирургична намеса

Съвременната стоматология непрекъснато се развива и търси нови методи за лечение с минимална инвазивност. Едно от последните постижения на науката в тази област е адхезивният мост. С този метод може да се коригира и наличието на липсващ зъб. Направете консултация със зъболекар и вижте дали е удачно решение за лечение във вашия случай.

хирург красива усмивка липсващ зъб възстановяване мост коронка фасети

Кои храни водят до разрушаване на зъбите?

Продължителният прием на определени храни и напитки може да наруши емайла и да доведе до зъбна ерозия - разрушаване на зъбите. Именно затова ограничаването на приема им е от изключително голямо значение за запазването на красивата усмивка.

вреда възстановяване храна зъбна ерозия

Лечение на периодонтит

Когато заболяванията на зъбите не се лекуват навреме, тогава от кариесът се получава възпаление на пулпата – пулпит, а неговото не лекуване преминава извън корена на зъба – в периодонталното пространство.

пломба кариес гранулом кореново лечение